اجتماعی و فرهنگی

انتقاد استاندار از بانکها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدحسین هاشمی در نشست مدیران و روسای بانکهای استان تهران  با اشاره به سهم استان تهران برای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گفت: از میان ۱۶ هزار میلیاردتومان تسهیلات در نظر گرفته شده فقط یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سهم تهران است که رقم بالایی برای بانکهای استان نیست.


وی با بیان اینکه میزان تسهیلات ارائه شده ازسوی بانکهای استان به واحدهای تولیدی معرفی شده از طریق سامانه بهین یاب اندک است ادامه داد: سامانه بهین یاب، پنجره واحد اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت است که در راستای بهبود محیط کسب و کار و افزایش کیفیت ارایه اطلاعات و خدمات از سوی این وزارتخانه راه اندازی شده است.

استاندار تهران خطاب به مدیران بانکهای استان تهران اظهار کرد: چرا سایر استانها در ارائه تسهیلات بانکی طرح رونق تولید با این مشکلات مواجه نیستند؟چرا پرداخت تسهیلات را به تاخیر می اندازید؟

هاشمی  با انتقاد  از ارائه تسهیلات از سوی بانکها به واحدهای تولیدی خارج از استان در طرح سراسری رونق تولید تاکید کرد : به هیچ وجه بانکهای استان حق پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مستقر در سایر استان ها را از طریق سامانه بهین یاب ندارند.

وی  در پاسخ به گفته‌های مدیران بانکها مبنی بر انصراف برخی متقاضیان, خاطرنشان کرد: موارد انصرافی به سرعت به سازمان صنعت, معدن و تجارت استان معرفی شوند تا دلایل آن بررسی و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

استاندار تهران تاکید کرد که اجباری برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار ندارد.

گفتنی است، در این نشست مدیران و روسای بانکهای استان تهران گزارشی از شمار پرداختهای تسهیلات بانکی در قالب طرح احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد ارائه کردند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا