مدیریت شهری

پرشدن گودال‌های تهران با نخاله‌ ساختمانی!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عیسی فرهادی گفت: بخش عظیمی از اقدامات لازم جهت انتقال این معادن توسط شهرداری منطقه ۱۸ تهران و حوزه عمرانی فرمانداری تهران انجام شده است. بر اساس قانون فعالیت این معادن در محدوده منطقه ۱۸ شهر تهران غیر قانونی است و باید منتقل شوند.

 

وی افزود: معتقدیم دیگر امکان برداشت شن و ماسه در تهران وجود ندارد و گودال‌های عمیقی که در این منطقه ایجاد شده نباید با نخاله‌های ساختمانی پر شود؛ بلکه باید در مورد پرکردن گودال‌ها مسائل فنی و علمی در نظر گرفته شود تا اگر طرحی برای آن محل در نظر گرفته شد با مشکل استحکام منطقه مواجه نشویم.

 

فرهادی با بیان اینکه در ارتباط با فعالیت این معادن صاحبان آنها، مردم و همچنین شهرداری تهران از حقوقی قانونی برخوردارند، تاکید کرد: باید در انتقال این معادن همه مسائل از جمله حقوق کارکنان آن در نظر گرفته شود، اما بی تردید این معادن باید به مکانی خارج از محدوده شهری که مشکل محیط زیستی نداشته باشد منتقل شوند.

 

فرماندار تهران به مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران در ارتباط با تعیین تکلیف وضعیت زمین‌های ۴۰۰ هکتاری معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ اشاره کرد و افزود: مقرر شده با هماهنگی و موافقت مالکین این معادن نسبت به تغییر کاربری این زمین‌ها به مجموعه فرهنگی، خدماتی، رفاهی و … پس از انتقال اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا