شورای شهر

برگرداندن شرکت مطالعات جامع حمل و نقل به شهرداری رأی نیاورد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی تشکری‌هاشمی در جلسه امروز سه شنبه شورای شهر تهران در دفاع از این لایحه گفت: شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک طبق مصوبه شورا از طریق مزایده به دلیل آنکه کسب و کار پر منفعتی نبود، منحل و به فروش رسید، اما با توجه به شرایط پیچیده امروز، وجود این شرکت ضروری است.

اسماعیل دوستی، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل درموافقت این طرح گفت: این سازمان، یک سازمان اساسی و کلیدی است و مطالعات دقیقی در این سازمان درخصوص حمل و نقل و ترافیک وجود دارد و به دلیل وضعیت امنیتی که دوربین‌های پایتخت دارند، باید این سازمان به شهرداری برگردد.

اقبال شاکری در مخالفت با این طرح گفت: اگر اطلاعات و نیروهای این سازمان را نیاز داشتیم، نباید آن را منحل می‌کردیم و جای سوال است که چرا این شرکت را نگه نداشتیم و حالا به دنبال برگرداندن آن هستیم.

وی با طرح این سوال که چرا آن زمان این شرکت منحل شد؟ گفت: این روش درست نیست که شرکت منحل شده را دوباره برگردانیم.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با بیان اینکه این شرکت در حوزه پژوهش و نرم‌افزار یک مرجع در کشور است، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات کلانشهرها حمل و نقل است که ما در این حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان کم داریم و بازگشتن این شرکت به بدنه شهرداری می‌تواند کمک کننده باشد.

 

شرکت‌هایی که حیات‌خلوت هستند

 

به گزارش ایسنا، هادی ساعی عضو کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با بیان اینکه در سال ۸۶ این شرکت به خواسته قالیباف منحل شد، گفت: خود قالیباف بارها به شورا آمد و عنوان داشت که این شرکت به حیات خلوت تبدیل شده و خودش نیز نمی‌تواند به آن وارد شود و حالا چه شده که یکی یکی شرکت‌ها دوباره برمی‌گردند و برای استفاده از اطلاعات آنها می‌توانیم خرید خدمت کنیم تا درش بسته نشود، اما دوستان ما نمی‌توانیم به همین راحتی شرکت‌هایی که دو سال برای انحلال آنها کار شد، برگردانیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه، اعضای شورای شهر به یک فوریت اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت خرید سهام شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک رای ندادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا