عدم واگذاری دریاچه چیتگر به صورت اجاره‌ای و بازنگری طرح تفصیلی منطقه ۲۲

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه باید طرح تفصیلی منطقه ۲۲ بازنگری شود، گفت: دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) نباید به صورت اجاره‌ای واگذار شود و نگهداری از آن باید به دست شرکتی سپرده شود که از نظر زیست محیطی و گردشگری صلاحیت لازم را دارد.

اقبال شاکری،‌ با اشاره به اینکه بهره‌برداری از دریاچه شهدای خلیج فارس تقریبا محقق شده و قابل استفاده است، اظهار داشت: تصفیه خانه این دریاچه نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود از این رو پیشنهاد دادم بهره‌برداری آن به دست شرکتی سپرده شود که از نظر زیست محیطی و گردشگری صلاحیت لازم را داشته باشد و به صورت اجاره‌ای واگذار نشود چراکه حفظ و نگهداری این دریاچه کار تخصصی و مهمی است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از دریاچه نیازمند استقرار شرکتی با تخصص لازم است، خاطرنشان کرد: تزریق مالی برای اتمام کار تصفیه خانه پیش از پایان سال جاری از دیگر نکاتی بود که در جلسه روز گذشته شورای شهر به شهرداری تهران متذکر شدم. علاوه بر این، خواستار کنترل بارگزاری در منطقه ۲۲ شدم زیرا علاوه بر جذب سفر به دلیل وجود دریاچه و مجموعه‌های تجاری، بارگزاری در این منطقه نیز بسیار وسیع صورت گرفته در حالی که زیرساخت‌های لازم برای آن وجود ندارد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده این بود که طرح تفصیلی این منطقه دوباره مورد بررسی قرار گیرد، از بارگزاری جدید در آن اجتناب شود و زیر ساخت‌های مورد نیاز از جمله معابر، فضاهای آموزشی، درمانی، انتظامی و غیره برای آن تهیه شود.

به عقیده بنده اگر ظرفیت‌هایی که مجوز ساخت آنها داده شده بارگزاری شود و شهروندان در ساکن شوند احتمال بسیار زیاد بزرگراه‌های شهید حکیم، تونل شهدای غزه و بزگراه خرازی که ادامه بزرگراه شهید همت است نیز جوابگو نخواهد بود و ممکن است در آینده مجبور شویم یا این مسیر را دو طبقه کنیم یا تدابیر دیگری اتخاذ کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا