مدیریت شهری

طرح جامع سیلاب تهران نهایی شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد صادقی درباره اقدامات انجام‌شده در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران برای آمادگی در برابر خطرات ناشی از سیل پایتخت اظهار کرد: در سال ۸۷ کارگروهی مشترک میان شهرداری تهران، وزارت نیرو و شورای شهر تشکیل شد. براساس قراردادی که آن زمان میان این سه نهاد امضا شد، قرار شد که متولی طرح جامع سیلاب تهران مشخص و اقدامات برای این طرح انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح جامع سیلاب تهران یا همان طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب در تهران نهایی شده است و طی یک ماه آینده آخرین جمع بندی‌ها درباره آن انجام می‌شود، ادامه داد: پس از آن این طرح که با همکاری شهرداری تهران، وزارت نیرو و شورای شهر تهران تهیه شده است، برای تصویب به شورای شهر می‌رود.

صادقی خاطرنشان کرد: سیل در تهران دو دوره گردش دارد. یکی دوره گردش ۲۵ ساله و دیگری دوره گردش ۵۰ ساله و همان طور که از سال‌ها قبل بر آن تاکید داشتم معتقدم که در تهران نباید از سیل و طوفان غافل بود.

وی درباره این ادعا که برخی از خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و معابر پایتخت روی مسیل ساخته شده‌اند، اظهار کرد: شهر در طول سالیان گذشته توسعه یافته و ممکن است بخشی از معابر و خیابان‌ها نیز روی مسیل‌ها ساخته شده باشند. در نهایت با تصویب طرح جامع سیلاب تهران و اجرایی‌شدن آن تصمیمات قطعی نیز در این خصوص اتخاذ می‌شود و در صورتی که مشخص شود طرح یا پروژه‌ای در مسیر سیلاب واقع شده و هیچ راه جایگزینی برای آن وجود ندارد اقدام به آزادسازی مسیر خواهد شد اما در بسیاری از موارد می‌توان اقدام جایگزینی را انجام داد.

 

صادقی با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری اصلی ما پیشگیری از وقوع سیل است، تصریح کرد: برخلاف زلزله، سیل قابلیت پیش‌بینی و پیشگیری دارد بنابراین هدف‌گذاری اصلی ما این است که از وقوع سیل به روش‌های مختلف جلوگیری کنیم که در این خصوص نیز اقداماتی در حال انجام است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انجام هماهنگی برای برگزاری مانور ساعت صفر طی هفته‌های آینده با هدف سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف در برابر سیل خبر داد و گفت: کارگروه شریان‌های حیاتی و سیل نیز در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، شب گذشته جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در محل مرکز فرماندهی مدیریت بحران تهران برگزار و در آن آخرین تصمیم‌گیری‌ها و هماهنگی‌ها پیرامون آمادگی در برابر سیل تهران اتخاذ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا