برگزاری نماز جماعت در ۲۰ ایستگاه مترو/ مطالبه‌ای که محقق شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین، محمد صائبی افزود: در بیش از ۲۰ ایستگاه مترو همه روزه نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا به صورت جماعت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح برپایی نماز جماعت در ایستگاه های مترو پس از درخواست های متعدد شهروندان، جدی تر از گذشته در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: در این راستا شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از ائمه جماعات دعوت به کرد تا نسبت به برپایی این فریضه عبادی اهتمام ویژه ای صورت پذیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران هدف از برگزاری نماز جماعت درایستگاه های مترو را گسترش فرهنگ نماز در محیط های اجتماعی، فراهم کردن تسهیلات رفاهی جهت توسعه فرهنگ نماز جماعت در محیط های عمومی و اشاعه فرهنگ مذهبی و دینی در شهر ناب زیر زمینی بیان کرد و افزود: از دیگر برنامه های مترو در اوقات شرعی پخش اذان و تلاوت قرآن از بلندگوهای ایستگاه است.

 وی در ادامه از برپایی نماز جماعت در پنج ایستگاه دیگر خبر داد و گفت: از هفته آینده در نمازخانه ایستگاه های کهریزک، شادمان، امام حسین(ع)، میدان ولیعصر(عج) و کلاهدوز نیز شاهد برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر هستیم، همچنین در ایستگاه چهار راه ولیعصر(عج) نماز مغرب و عشا نیز برگزار می‌گردد.

صائبی در پایان به افزایش متراژ نماز خانه ها در شهر زیر زمینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر متراژ نمازخانه های ایستگاه های مترو ۳ هزار و ۳۲۶ متر است که نسبت به سال گذشته در حدود ۲۰۰ متر مربع افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا