شورای شهر

عدم ارائه اسناد به حسابرسان به ضرر مجموعه‌های شهرداری است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در جریان دویست و دومین جلسه شورا که به حسابرسی سال مالی ۹۲ شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران اختصاص داشت با اشاره به آغاز حسابرسی سال ۹۳ شهرداری تهران تاکید کرد: در جلسات ارائه گزارش‌های حسابرسی عموما عنوان می‌شود که شرایط دسترسی به مدارک و اطلاعات مربوط به اسناد مالی و حسابداری برای حسابرسان مورد اعتماد شورا وجود ندارد و به همین دلیل هم در بیشتر گزارش‌ها حسابرس عدم اظهار نظر را به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات اعلام می‌دارد.

 

وی خطاب به رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بهتراست نامه‌ای مجددا برای شهردار تهران تنظیم شود که با توجه به آغاز حسابرسی سال ۹۳ طی دستورالعملی از سوی شهردار تمامی مجموعه‌های تحت مدیریتی شهرداری نهایت همکاری صمیمانه را با حسابرسان شورا داشته باشند. این به نفع خود مجموعه‌های است که تحت حسابرسی قرار می گیرند.

 

رییس شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: سال گذشته چندین نامه به مجموعه‌های شهرداری ارسال شده است که در صورت استقرار حسابرس مدارک لازم در اختیار این جهت بررسی حساب‌ها قرار گیرد که ظاهرا این همکاری‌ها به نحو مطلوبی صورت نگرفته است که صد البته نتیجه این عدم همکاری‌ها و عدم ارائه پاسخ‌ها و مدارک لازم سبب بهم ریختگی می‌شود که شاهدش هستیم و این خود مجموعه‌ها هستند که متضرر می‌شوند.

 

مهدی چمران در پایان یاد آور شد: حسابرس یک فرد غریبه نیست که ترس از ارائه گزارش به او وجود داشته باشد. در فرصتی که حسابرسی صورت نگیرد اگر مدارک به موقع ارائه نشود تطابق و بررسی مجدد هم زمان بر خواهد بود و هم هزینه بر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا