سرانجام کدام سازمان پول ساخت بیمارستان هسته‌ای را می‌دهد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین، خبر ساخت بیمارستان «هسته‌ای» در تهران با همکاری سازمان انرژی اتمی توسط مشاور شهردار تهران اعلام شد و گفته شد که در جهت استفاده از دانش هسته‌ای متخصصان داخلی قرار است که به صورت تخصصی در حوزه درمانی و پزشکی اولین مرکز فوق تخصصی ۱۰۰۰ تخت خوابی هسته‌ای در جنوب تهران ساخته شود.

شهردار تهران به همراه وزیر بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی به بوستان ولایت رفته و تفاهم نامه همکاری برای ساخت بیمارستان هسته‌ای را با حضور خبرنگاران بستند.

قاضی هاشمی وزیر بهداشت در این مراسم گفت که تأمین هزینه‌ پروژه‌های درمانی توسط شهرداری انجام می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش شهردار تهران هر چند ماه پروژه جدیدی را در حوزه سلامت تهران آغاز کنیم و این در حالی است که وزارت بهداشت ریالی را بابت احداث این پروژه‌ها پرداخت نمی‌کند و تمام هزینه این طرح‌ها توسط مدیریت شهری تأمین می‌شود.

همچنین محمد باقر قالیباف شهردار تهران در خصوص این بیمارستان گفت که بر اساس توافق صورت گرفته بخشی از هزینه‌ها و تجهیزات توسط دولت و سازمان انرژی هسته‌ای تأمین خواهد شد ضمن اینکه این بیمارستان به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود.

وی ادامه داد:تمامی برنامه‌های این پروژه با همکاری دولت و شهرداری انجام می‌پذیرد.

به گفته قالیباف، زمین بیمارستان هسته‌ای کشور توسط شهرداری تأمین می‌شود.

اما بعد از بستن تفاهم نامه همکاری داد شورایی ها در آمد که شهرداری برای ساخت این بیمارستانبزرگ مجوزی از شورا دریافت نکرده است.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت که با توجه به اینکه ساخت بیمارستان هسته‌ای مجوزهای لازم را ندارد، اقدام شهرداری برای ساخت این بیمارستان در بوستان ولایت تصرف در مال غیر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از اینکه شهرداری مجوز لازم را برای این ملک بگیرد اقدام در تصرف مال غیر است.

به گفته حافظی، برای هر تخت بیمارستانی به طور میانگین ۵۵۰ میلیون تومان، برای هر تخت عادی ۴۰۰ میلیون تومان و برای هر تخت ICU حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود. اینکه برای هر تخت ۲۰ میلیون تومان هزینه شود صحیح نیست .

وی گفت: ما مخالف ساخت این بیمارستان نیستیم بلکه بهتر است در تمام استان‌ها شعبه‌ای از این بیمارستان احداث شود ولی بایستی در طرح جامع، ساخت آن مصوب شود و کمیسیون ماده ۵ نیز مصوبه آن را داشته باشد لذا حق ندارند قبل از اینکه مصوبه‌ای داشته باشند نسبت به ساخت بیمارستان اقدام کنند.

اما اظهارات معاون شهرداری تهران در این باره شنیدنی است ولی اعلام کرد که فعلا فقط تفاهم نامه امضا شده، تمامی مجوزهای لازم اخذ خواهد شد.

امانی معاون شهردار تهران گفت که باید تاکید کنم که فقط یک تفاهمنامه همکاری میان شهرداری تهران  و سازمان انرژی هسته ای و وزارت بهداشت امضا شده است همه اقدامات قانونی در خصوص ساخت این بیمارستان انجام خواهد شد و تمامی استعلامات نیز از مراجع مختلف اخذ خواهدشد.

وی با بیان اینکه در ساخت این بیمارستان شهرداری فقط زمین و مجوزات را فراهم خواهد کرد و باقی اقدامات در اختیار شهرداری نیست، گفت: زمین در تملک شهرداری باقی خواهد ماند و بیمارستان به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد.

البته این در حالی است که وزیر بهداشت گفت هزینه های این بیمارستان را شهرداری پرداخت می کند ولی مسئولان شهرداری تهران این موضوع را رد کرده و اعلام می کنند که فقط زمین به این کار اختصاص داده اند و حال معلوم نیست چه کسی هزینه را پرداخت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا