اجتماعی و فرهنگی

میدان امام خمینی تبدیل به پلازا می شود

به گزارش شورا‌آنلاین، محمدعلی نجفی در آیین افتتاح موزه استاد علی اکبر صنعتی که با حضور ضیایی رییس جمعیت هلال احمر، خسروابادی مدیرکل میراث فرهنگی تهران و جمعی از هنرمندان برگزار شد، ضمن  تقدیر از دست اندرکاران احداث موزه اظهارکرد: موزه استاد علی اکبر صنعتی از دو جهت با ارزش است . یک مورد آن به ساختمان و کالبد بنا بازمی گردد که مربوط به دوره قاجار است و مورد دیگر از منظر تاریخی است چرا که شکل گیری هلال احمر امروز و شیرخورشید سابق در همین بنا اتفاق افتاد. این ساختمان حامل تاریخ انسان دوستی در نظام جمهوری اسلامی ایران است . 

وی بابیان اینکه آثاری که دراین موزه به نمایش گذاشته شده حاصل تراوشات ذهنی استاد علی صنعتی است، عنوان کرد: یکی از ویژگی های آثار این هنرمند بزرگ مردمی بودن آن است. این امر پیامی است برای همه هنرمندان به ویژه هنرمندان جوان که هرچه به این گنجینه مردمی نزدیک تر شوند، هنرشان پایاتر است.

شهردار تهران با ارایه توصیه هایی درخصوص جلوه بیشتر این بنا درنگاه شهروندان گفت: به نظر من لازم است اقدام جدی و تخصصی در خصوص نورپردازی این بنا در شب صورت بگیرد تا مردمی که از کنار این بنا عبور می کنند متوجه موزه شوند و بدانند در طول روز اتفاقات هنری خوبی در آن صورت می گیرد .

نجفی ادامه داد: همچنین از مسوولان منطقه می خواهم طرح احیای هویت این محدوده به ویژه میدان امام خمینی را به طور جد در دستور کار خود قرار دهند. امیدواریم در آینده کل محدوده امام خمینی تبدیل به جایگاه دارای هویت شود و بخشی از میدان و فضای اطراف به عنوان پلازا برای حضور مردم و اتفاقات هنری اماده سازی شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا