شورای شهر

کمبود مسجد در پایتخت/عزاداری باشکوه تهرانی ها در دهه محرم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عضو شورای شهر تهران گفت:از ابتدای دوره چهارم شورا تا پایان این دوره باید ۴۰۰ مسجد در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ساخته شود.

 

حجت الاسلام ناصحی در خصوص اینکه تا به امروز چند درصد این کار به سرانجام رسیده است گفت:ساخت این تعداد مسجد طبق مصوبه شورای شهر تهران بوده است و در این دوسالی که از این مصوبه می گذرد ۱۷۰ مسجد ساخته و یا در حال ساخت است.   

 

وی ادامه داد:هدف ما این است گه برای هر محله از ۳۵۴ محله تهران یک مسجد بسازیم.البته ناگفته نماند در جنوب شرق و غرب کلانشهر تهران پراکندگی مساجد از لحاظ تعداد مورد قبول است و بعضی از این مساجد هم کارهای فرهنگی خوبی انجام می دهند اما در مناطق میانه و بالای شهر با کمبود مسجد مواجه هستیم و باید در این مناطق بیش از پیش مسجد باشد.چراکه وجود چنین فضای معنوی در تمامی محلات تهران الزامی است.

 

ناصحی در خصوص اینکه ایام محرم امسال تکایا و مساجد توانستند فرهنگ عاشورا را به نمایش بگذارند یا خیر گفت:ارادت به آستان مقدس حسینی نه تنها در میان مسلمانان بلکه در میان پیروان سایر ادیان نیز بر کسی پوشیده نیست و این نسیم عاشقانه در طول تاریخ همواره پذیرای آزادگان و کسانی بوده است که مخلصانه در پی دریافت و حقیقت پیام عاشورا بوده اند.

 

وی ادامه داد:خدا را شکر هرسال مراسم دهه عاشورا عظیم تر و بهتر در کل کشور برگزار می شود. در تهران هم امسال کارهای فرهنگی خوبی چه در مساجد و چه در هیئت ها صورت گرفت.البته پتانسیل شهر تهران خیلی بیشتر است و باید در سال های دیگر بیش از پیش کارهای مربوط به عاشورا و فرهنگ آن در مساجد و هیئت ها صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام ناصحی در خصوص روند ساخت مسجد ولیعصر(عج) گفت: همانطور که قبلا گفتم قرار بر این شده است تا نماد اسلامی ایرانی در این مسجد جامع نصب شود.این کار به زودی انجام می شود و ما هم منتظر آن هستیم تا کارشناسان نظر خودشان را اعلام کنند.

 

وی ادامه داد:ما با کمبود مسجد مواجه هستیم به طور مثال از ابتدای خیابان پاسداران تا انتهای آن و یا از ابتدای خیابان ولیعصر(عج) تا تجریش عملا مسجدی را به آن صورت مشاهده نمی کنیم. یه همین دلیل قصد داریم تا  مساجد بیشتری را در این محلات بسازیم تا مونین و  نمازگران بتوانند از این مکان معنوی بهره لازم را ببرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا