اجتماعی و فرهنگی

ایجاد تعاونی‌های توزیع مواد خوراکی برای عرضه مسقیم کالا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدحسین هاشمی در دومین نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان تهران با اشاره به نقش مهم واحدهای صنفی در توزیع و تولید کالاهای با کیفیت افزود: در این راستا ساماندهی اصناف تولیدی، توزیعی و خدماتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

استاندار تهران با تقدیر از عملکرد خوب تعزیرات حکومتی استان در نظارت و برخورد جدی تر با واحدهای صنفی متخلف تصریح کرد: امیدوارم با تدبیر صورت گرفته وضعیت بهتری در آینده استان تهران شاهد باشیم.

 

سید حسین هاشمی با بیان اینکه تداوم فعالیت واحدهای صنفی بدون مجوز در استان قابل قبول نیست تصریح کرد: اتحادیه‌های اصناف باید نسبت به شناسایی و برخورد با این متخلفان فعال شوند.

 

هاشمی با اشاره به ضرورت برخورد با سرچشمه‌های اصلی تولید کالاهای بدون کیفیت و غیرمجاز گفت: نباید تنها به برخورد با خرده فروشان اکتفا کرد زیرا برخورد با تولیدکنندگان اصلی موجی ایجاد می‌کند که در انتها به خرده فروشان ختم می‌شود.

 

 

فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا؛ راهی برای دسترسی آسان مردم به کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب

 

 

استاندار تهران با اشاره به اینکه استاندارد بودن کالاهای سلامت محور از اهمیت بالایی برخوردار است تاکید کرد: در این راستا ایجاد تعاونی های توزیع مواد خوراکی برای عرضه مسقیم کالاهایی با قیمت و کیفیت مناسب برنامه‌ریزی شده که می توان به فروشگاه های عرضه فرآورده های لبنی و گوشتی عشایر استان در سطح شهر تهران اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: عرضه مستقیم کالا توسط عشایر و نیز ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌های با قیمت‌هایی تا ۳۰ درصد کمتر از نرخ‌های رایج از جمله اقدامات خوبی است که در استان تهران آغاز شده و در حال الگو شدن برای سایر استانهای کشور است.

 

هاشمی با بیان اینکه با ایجاد مبادی عرضه مستقیم کالاهای با کیفیت، متخلفان نیز مجبور به تغییر رویه خود می شوند افزود: اتحادیه‌ها باید نسبت به برخورد با واحدهای متخلف و نیز آموزش سایر واحدها فعالیتهای پیوسته‌ای داشته باشند تا از هرگونه خلاف احتمالی جلوگیری شود.

 

وی بستن مسیر تخلفات واحدهای صنفی را از جمله وظایف ذاتی اتحادیه‌ها ذکر کرد و گفت: در واقع خود اتحادیه‌ها باید در مسیر سالم سازی قدم بردارند.

 

وی با اشاره به لزوم آگاه سازی مردم نسبت به خرید کالاهای باکیفیت مناسب تصریح کرد: صدا و سیما از جمله موثرترین دستگاه‌ها برای آگاهسازی مردم در این ارتباط محسوب می شود ضمن اینکه ائمه جمعه و سایر دستگاه های دارای تریبون نیز می توانند کمک کننده باشند.

 

هاشمی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در این جلسه نسبت به تنبیه اجتماعی متخلفان اصناف بخصوص فروشندگان و توزیع کنندگان کالاهای سلامت محور گفت: اگر این کار اشکال حقوقی نداشته باشد و خلاف قانون نیز نباشد بهترین شیوه برخورد است و تاثیرگذاری آن از جریمه های نقدی بسیار بیشتر است که می تواند از طریق رسانه ها انجام شود.

 

استاندار تهران به تشویق واحدهای صنفی درستکار نیز اشاره و اظهار کرد: هر واحدی که در حوزه فعالیتهای خود اقدامی وی‍‍‍‍‍‍ژه و نوآوری داشته باشد باید تشویق شود.

 

وی به ساماندهی فروشندگان برندها اشاره کرد و افزود: نباید کالاهای استوک خارجی که باقیمتهای اندک خریداری می شود با قیمتهای بالا به مردم عرضه شود.

 

هاشمی تاکید کرد: تاوقتی که میزان عرضه و تقاضا در جامعه متناسب نباشد این عوارض وجود خواهد داشت.

 

استاندار تهران ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد گشت‌های مشترک دستگاه های نظارتی در استان تهران نیز گفت: این اقدامات خوب است ولی کافی نیست و باید برخورد با سرچشمه های اصلی در دستور کار قرار گیرد.به گفته وی توجه به حفظ حقوق مردم از جمله وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی استان است.

 

 

شبکه تهران تا دو ماه آینده آغاز بکار می کند

 

 

استاندار تهران با اشاره به انتصاب مدیر شبکه استانی تهران از سوی رئیس سازمان صدا و سیما گفت: مدیری جوان و توانمند به مدیریت شبکه تهران منصوب شده و قرار است تا دو ماه آینده به طور رسمی شبکه استانی تهران آغاز بکار کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، هاشمی ابراز امیدواری کرد که مردم و مسئولان استان بتوانند بوسیله شبکه استانی تهران بدون محدودیت و مستقیم با هم در ارتباط باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا