اجتماعی و فرهنگی

کاهش جرائم خشن در کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار اسکندر مومنی در صبحگاه نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی بجنورد اظهار کرد: جرائم خشن و سرقت‌های مسلحانه در خراسان‌شمالی و به تناسب آن در سطح کشور کاهش قابل توجهی داشته است.

 

وی افزود: با همکاری همه دستگاه های سیاسی،قضایی،انتظامی و نظامی و زعامت مقام معظم رهبری، امنیت کامل از نقطه صفر مرزی تا عمق شهر ها در کشور برقرار است.

 

مومنی ادامه داد: در حالی که در کشورهای پیرامون ناامنی موج می زند و تروریسم با حمایت استکبار امان را از زندگی عادی مردم گرفته است،در جمهوری اسلامی امنیت قابل قبول و مطلوبی برقرار است.

 

وی با ذکر این که بدون امنیت پیشرفت و توسعه محقق نخواهد شد،افزود: امنیت مقدمه پیشرفت و توسعه در هر کشوری است.

 

مومنی با اشاره به رویکردهای امنیت،عنوان کرد: پلیس باید پلیس اجتماعی بوده و امنیت را در همه ابعاد برای مردم برقرار کند.

 

وی با بیان این که امنیت مردم محور از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: امنیتی که مردم محور نباشد شکننده بوده و پایدار و قابل قبول نخواهد بود.

 

مومنی با اشاره به پلیس افتخاری و استقبال مردم از این طرح ،افزود: باید در پلیس اجتماعی و یا محله محور به گونه ای رفتار شود که آحاد ملت احساس امنیت کنند.

 

وی یادآورشد: با توجه به این که بخش بسیار اندکی از افراد در جامعه قانون شکن هستند ،برقراری امنیت به وسیله پلیس ،مشارکت و حضور مردم را می طلبد تا مجرمین و قانون شکنان احساس ناامنی داشته باشند.

 

مومنی با ذکر این که رفتار پلیس با مردم باید توام با ادب،اخلاق،رافت،عدالت و اقتدار باشد،خاطر نشان کرد: خوشبختانه در خراسان‌شمالی نیروی انتظامی با تلاش مجاهدانه و به دلیل تعامل گسترده با همه دستگاه قضایی، نظامی و انتظامی از امنیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار است.

 

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان ،ادامه داد: خراسان‌شمالی با وجود مسائل اجتماعی و امنیتی در حوزه داخلی علاوه بر این که باید پاسخگوی جمعیت استان باشد، جایگاه عظیمی در کشور به لحاظ میزبانی خیل جمعیت مشتاق بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) و تامین امنیت آنان در بعد نظامی و انتظامی دارد.

 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی طی سال جاری ایجاد امنیت کامل و آرامش برای مردم اولویت مهم ناجا در استان است.

 

سردار علیرضا مظاهری ادامه داد: طی نیمه نخست امسال تلفات جاده ای در محورهای استان کاهش قابل توجهی داشته است.

 

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سرقت در استان،افزود: طی سال جاری سرقت‌های مسلحانه و جرائم خشن در استان کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا