مدیریت شهری

کسب رتبه برتر منطقه چهار در اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی/ احداث نیروگاه های خورشیدی در سه مجموعه تفریحی شمال شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار از کسب رتبه برتر در زمینه اصلاح الگوی مصرف، بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر خبر داد.

“رضا معلم” گفت: در نخستین نشست علمی تخصصی استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر و بهینه سازی مصرف انرژی در مدیریت شهری کلانشهرها که به همت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و با حضور دکتر بهرام نژاد عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد از شهرداری منطقه چهار تهران در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی برترین عملکردهای این حوزه در میان شهرداری های کلانشهرهای کشور و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، قدردانی شد.

وی ضمن تشکر از حمایت های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و تلاش های مجدانه کارکنان این منطقه گفت: در حال حاضر ۳۴ساختمان منطقه چهار تحت پوشش اصلاح الگوی مصرف قرار دارند و ۴۲ ساختمان مجهز به سیستم های هوشمند گرمایشی هستند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: همچنین تا ساختمان اداری ناحیه دو این منطقه به عنوان ساختمان انرژی مطرح شده و دو نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت تولید ۱۰ کیلو وات در ساعت در این منطقه در مرحله بهره برداری است.

وی در ادامه از احداث نیروگاه خورشیدی در باغ پرندگان خبر داد و اضافه کرد: احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۲۰۰ کیلو وات در ساعت در باغ پرندگان تهران به صورت سازه پارکینگی در دستور کار قرار دارد. احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت های مختلف در بوستان یاس فاطمی، مجموعه تفریحی تلو و ساختمان های اداری منطقه از دیگر اقداماتی است که هم اکنون در مرحله جانمایی و امکان سنجی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا