شورای شهر

ساخت بیمارستان در بوستان ولایت تصرف در مال غیر است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت‌الله حافظی در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای در بوستان ولایت اظهارداشت: جا دارد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان انرژی هسته‌ای و شهرداری تهران برای ساخت بیمارستان هسته‌ای در تهران تقدیر کرد.

وی ادامه داد: بوستان ولایت به تدبیر مقام معظم رهبری در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت و در جلسه ۲۴ شهریور ۹۳ شورای عالی مصوباتی درخصوص اراضی بوستان ولایت در چند بند وجود دارد که این مصوبات ابطال شد و مقرر شد پیشنهادات جدیدی برای تأمین فضای سبز ارائه شود.

حافظی خاطرنشان کرد: تا قبل از ساماندهی اراضی بوستان ولایت هرگونه ساخت و ساز در آن محدوده ممنوع است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث بیمارستان هسته‌ای بسیار با ارزش است ولی چون مجوزی برای ساخت آن اخذ نشده، زیر پا گذاشتن قانون توسط شهرداری است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه شهرداری مجوز لازم را برای این ملک بگیرد اقدام در تصرف مال غیر است.

وی گفت: از رئیس شورای شهر تقاضا داریم این تذکر را به شهردار منتقل کند.

حافظی ادامه داد: زمانیکه بوستان توسط مقام معظم رهبری افتتاح شد عنوان کردند ۸۰ درصد فضای آن مربوط به فضای سبز، ۲۰ درصد تجارت جهانی که مقام معظم رهبری اشاره کردند ۲۰ درصد فضای بوستان ولایت برای تجارت جهانی زیاد است لذا طرح جامع قبلی برای این بوستان متوقف و طرح جدیدی باید به شورا ارائه می‌شد. بنده معتقدم این اقدام تصرف در مال غیر محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه، دوستی خطاب به حافظی درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای اظهارداشت: بنده معتقدم قبل از این برنامه قالیباف شهردار تهران باید با حضور در صحن علنی شورای شهر توضیحاتی را ارائه می‌داد که امروز به تصرف آقای قالیباف وارد نشویم.

وی ادامه داد: با ساخت بیمارستان هسته‌ای ریسک بزرگی توسط وزارت بهداشت، سازمان انرژی هسته‌ای و شهرداری تهران اتفاق افتاد و ما داریم برای تهران یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی می‌سازیم که هر تخت آن ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد، البته اینکه عنوان می‌شود شهرداری تصرف در مال غیر داشته صحیح نیست.

در ادامه احمد دنیامالی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای اظهارداشت: این بیمارستان قرار بود در منطقه ۲ احداث شود اما به تدبیر شهردار و توجه به مناطق جنوب شهر در بوستان ولایت ساخته خواهد شد.

پس از اظهارات اعضای شورای شهر درباره بوستان ولایت، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر در پاسخ به اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر اظهارداشت: برای هر تخت بیمارستانی به طور میانگین ۵۵۰ میلیون تومان، برای هر تخت عادی ۴۰۰ میلیون تومان و برای هر تخت ICU حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود. اینکه برای هر تخت ۲۰ میلیون تومان هزینه شود صحیح نیست و ساخت این بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت.

وی گفت: ما مخالف ساخت این بیمارستان نیستیم بلکه بهتر است در تمام استان‌ها شعبه‌ای از این بیمارستان احداث شود ولی بایستی در طرح جامع، ساخت آن مصوب شود و کمیسیون ماده ۵ نیز مصوبه آن را داشته باشد لذا حق ندارند قبل از اینکه مصوبه‌ای داشته باشند نسبت به ساخت بیمارستان اقدام کنند.

در ادامه دویستمین جلسه شورای شهر و با ورود به نطق پیش از دستور معصومه آباد دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی خطاب به مهدی چمران رئیس شورا گفت: بنده نیز می‌خواهم در خصوص بیمارستان هسته‌ای توضیحاتی ارائه دهم که افکار عمومی نیز از آن مطلع شوند ولی ریاست شورا این اجازه را نداد و سالاری خطاب به چمران عنوان کرد «شما هر جلسه را به یک شکلی اداره می‌کنید، این‌طور نمی‌شود که؛ باید نسبت به شفاف شدن افکار عمومی در خصوص بیمارستان هسته‌ای توضیحات تخصصی داد».

چمران نیز در پاسخ به سالاری عنوان کرد: بهتر است که داد نزنید و جلسه را بهم نریزید که سالاری گفت بنده داد نمی‌زنم و شما باید جلسه را درست اداره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا