سیاسی

حذف ‌۲ میلیون یارانه‌بگیر ‌به آرامی در حال انجام است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی ربیعی ظهر امروز در جمع نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌‌های استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر کشورمان در شرایطی قرار گرفته‌ که در هر دقیقه پنج نفر به آمار افراد جویای کار اضافه می‌شود و هم‌اکنون ایجاد شغل برای بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سال احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی سخت و دشوار می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرد، اما اگر چنین شرایط اقتصادی با عدم برنامه‌ریزی منسجم و جامع همراه شود کنترل این آسیب‌ها در جامعه بسیار دشوار خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر در راستای تحقق اهداف مورد نظر در دو جبهه سیاست اقتصادی و سیاست مبارزه با فقر تلاش‌های مجدانه صورت نگیرد فرهنگ اصیل کشورمان در معرض آسیب‌های جدی قرار خواهد گرفت.

ربیعی با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی اقتصاد کشورمان به درآمدهای نفتی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید با تلاش‌ها و تمهیدات صورت گرفته وابستگی بودجه کشور به نفت روز به روز کمتر شده است.

این مسئول با انتقاد از شعار «آوردن نفت به سر سفره‌ها» و ابراز تاسف از وجود چنین شعارهایی در کشورمان گفت: متاسفانه اقتصاد کشورمان از زمان قاجار وابسته به نفت پیش رفته و باید در راستای کاهش این وابستگی و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش‌های جهادگونه صورت گیرد.

وی در ادامه انتخاب افراد برای حذف آنان از گروه یارانه‌بگیران را دشوار و سخت دانست و افزود: باید قبول کرد که حذف بیش از ۲ میلیون نفر در این زمینه کار آسانی نیست و برای جلوگیری از هر‌گونه اشتباهی این کار به آرامی پیش می‌رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم انجام تصمیمات سخت و بین نسلی در کشورمان بیان کرد: در هر طرح و اقدامی باید چندین نسل در نظر گرفته شده و قضاوت نسل‌های بعدی نیز مد نظر قرار گیرد.

ربیعی با اشاره به وجود ۷ هزار و ۴۰۰ دفترچه بیمه اجباری جدید در استان زنجان عنوان کرد: تشکل‌های مختلف همچون تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نهادهای میانجی بین دولت و مردم محسوب شده و مسئولیت و رسالتی فراتر از دولت دارند.     

این مسئول تصریح کرد: اگر برای اقتصاد بیمار زده جراحی‌های درستی انجام نگرفته و برنامه‌ریزی مناسبی برای آن صورت نگیرد جامعه را دچار کاستی‌های فراوانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فقر همتی مضاعف می‌طلبد، بیان داشت: نهادهای مردمی از دانش و ظرفیت‌های بالایی برخوردارند و این نهادها با جذب سرمایه‌های مردم می‌توانند در قالب تعاونی‌ها تحول عظیم اقتصادی در کشور ایجاد کنند.   

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کشورمان امروزه نیازمند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است، افزود: تلاش‌های جهاد‌گونه در کنار همدلی و همراهی با یکدیگر می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را رفع کند.    

ربیعی با تاکید بر اینکه باید جنبش عظیم کارآفرینی و خیر جمعی در کشورمان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: ایجاد این جنبش عظیم می‌تواند نجات بخش جامعه در سال‌های آتی نیز باشد.

این مسئول با بیان اینکه با قراردادهای سفید امضا در کشورمان به صورت جدی مقابله خواهیم کرد، افزود: تمام توان خود را برای مبارزه با فساد در کشور به کار گرفته‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا