ورزشی

حیات دوباره لیگ برتر والیبال/جنگ ستاره ها در ایستگاه اول

/گزارش از حامد امینی/

بیست و نهمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال از چهارشنبه این هفته رسما آغاز می شود تا بعد از وقفه ای طولانی چرخ های والیبال ایران مجددا به حرکت در بیاید.

سایپا، بانک سرمایه، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز، ثامن الحجج خراسان، آلومینیوم بندرعباس، متین ورامین، کاله مازندران، بازرگانی جواهری گنبد، گوهر کویر زاهدان و آرمان اردکان تیم هایی هستند که در دور جدید رقابت های لیگ برتر والیبال به مصاف هم می روند. در دور مقدماتی این دوره از مسابقات تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی آف خواهند شد که قرار است در دو مرحله برگزار شود.

طبق اعلام صورت گرفته، در مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال سال جاری هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبرو می شوند و تیم های پیروز دو مسابقه از سه دیدار به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم مسابقه خواهند داد تا تیم های پیروز به عنوان چهار تیم برتر به مرحله دوم پلی آف صعود کنند.

مرحله اول پلی آف با حضور هشت تیم برتر به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می شود اما در بازی نخست تیمی که برد و امتیاز کمتری دارد، میزبان است. هفته بعد تیمی که برد و امتیاز بیشتری دارد میزبان می شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم ، این دیدار ۲۴ ساعت بعد در همان شهر برگزار خواهد شد.مرحله دوم پلی آف نیز با حضور چهار تیم برتر به صورت سه برد از پنج مسابقه خواهد بود که در دو دیدار نخست (سه شنبه و چهار شنبه) تیمی که برد و امتیاز کمتری دارد، میزبان است. هفته بعد تیمی که برد و امتیاز بیشتری دارد میزبان دو مسابقه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه می شود و در صورت نیاز به مسابقه پنجم حداکثر ۴۸ ساعت بعد در همان شهر برگزار خواهد شد.

تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران است. این تیم سه عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابتها دارد. کاله مازندران دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال است که دو مدال طلا، یک نقره و چهار عنوان سومی در این رقابت ها به دست آورده است. 

 

هفته نخست دور رفت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران یادواره ۲۰۰ شهید والیبال، روز چهارشنبه با شش دیدار در شهرهای تهران، ارومیه، اردکان، گنبد، آمل و تبریز پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی هفته تیم های شهرداری ارومیه و بانک سرمایه به مصاف هم می روند که ستاره های بی شماری را جذب کرده اند. در تیم شهرداری ارومیه ستاره هایی چون سعید معروف، فرهاد پیروت پور، میلاد عبادی پور و علیزاده عضویت دارند و محمد موسوی، مهدی مهدوی، شهرام محمودی و فرهاد ظریف در ترکیب بانک سرمایه به میدان خواهند رفت که قطعا بازی جذاب و دیدنی را رقم خواهد زد. در تهران، پیکان میزبان آلومینیوم المهدی است که به نظر نمی رسد کار دشواری برابر حریف خود داشته باشد.

 

 برنامه هفته نخست به شرح زیر است:

*پیکان تهران – آلومینیوم المهدی هرمزگان

تهران، خانه والیبال، ساعت ۱۷

 

*شهرداری ارومیه – بانک سرمایه

ارومیه، سالن غدیر، ساعت ۱۷

 

*آرمان اردکان – متین صالحین ورامین

اردکان، سالن آیت الله خاتمی ساعت ۱۷

 

*جواهری گنبد – ثامن الحجج خراسان

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت ۱۷

 

*کاله مازندران – گوهر کویر زاهدان

گنبد، سالن المپیک، ساعت ۱۷

 

*شهرداری تبریز – سایپا تهران

تبریز، سالن شهید اقدمی، ساعت ۱۷

 

 

* قهرمانان بیست و هشت دوره گذشته لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

 

– دخانیات تهران : ۱۳۵۴

– استقلال تهران: ۱۳۵۵- ۱۳۵۶

– بنیاد شهید تهران: ۱۳۶۹- ۱۳۷۰

– بانک ملی ایران: ۱۳۷۱

– آبگینه قزوین: ۱۳۷۲

– فجر سپاه تهران: ۱۳۷۳- ۱۳۷۴

– پیکان تهران: ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۸- ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ و ۱۳۹۳

– صنام تهران: ۱۳۷۹- ۱۳۸۰ – 1381- 1382

– کاله مازندران: ۱۳۹۰- ۱۳۹۱

– متین ورامین : ۱۳۹۲

– پیکان تهران : ۱۳۹۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا