سیاسی

آلمان بدهی هایش را با ایران صاف می کند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین بک‌مایر – معاون وزیر اقتصاد آلمان – که امروز در سالن شهید مدرس وزارت اقتصاد ایران صحبت می‌کرد ضمن ابراز خوشحالی از توافق ایران و کشورهای ۱+۵ ، افزود: تهدید رژیم صیهونیستی از جانب ایران برای دولت آلمان اصلا قابل قبول نیست. ایران می‌تواند با به رسمیت شناختن رژیم صیهونیستی در راستای رفع این موضوع برآید. این پیش شرطی است برای روابط بلند‌مدت بین ایران و آلمان. البته در این موضوع باید حقوق فلسطینی‌ها نیز کاملا رعایت شود.

 

 

وی ادامه داد: ایران باید در راستای رعایت حقوق بشر و ایجاد قوانین جزایی، حفظ حقوق اقلیت‌ها و حذف مجازات اعدام پیش برود. من در جهت منافع ایران این صحبت‌ها را اعلام می‌کنم و از ایران می‌خواهم در این مسیر گام بردارد.

 

 

معاون وزیر اقتصاد آلمان اظهار کرد: من فکر می‌کنم دو کشور می‌توانند روابط بسیار خوبی داشته باشند برای آلمان مهم بود که بلافاصله بعد از توافق ایران با ۱+۵ با این کشور وارد مذاکره شود.

 

 

بک‌مایر تشریح کرد: روابط ایران و آلمان روابط دیرینه‌ای است و رشد این روابط می‌تواند موجب قوی‌تر شدن اقتصاد آلمان هم شود. ما می‌توانیم در بخش خودروسازی، پتروشیمی، اقتصاد انرژی، انرژی احیاء شونده و موضوعات محیط زیستی و مدیریت آب و همچنین موضوعاتی در مورد بندرداری و حمل‌ونقل با ایران همکاری‌هایی داشته باشیم. مهم این است که دو طرف ایران و آلمان از شانس خود در این برهه استفاده کنند و سریع اقداماتی را انجام دهند. آلمان می‌تواند همکار خوبی برای ایران باشد.

 

 

وی افزود: این کشور ایران را به عنوان یک همکار بلندمدت خود در منطقه می‌بیند. بانک‌های ایرانی و اروپایی نیز باید از این فرصت استفاده کنند. آلمان آماده است که تمام بدهی‌های با ایران را صاف کند. ما می‌خواهیم ضمانت‌نامه‌های بانکی ایران مورد قبول واقع شود و خیلی سریع کارها پیش رود.

 

 

 

معاون وزیر اقتصاد آلمان ادامه داد: با توافق اتمی و پذیرفتن ایران در جامعه بین‌الملل شرایط جدیدی برای ایران ایجاد خواهد شد و آلمان، ایران را تشویق می‌کند تا از پتانسیل‌هایش استفاده کند.

 

 

بک‌مایر گفت: وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم ما بسیار علاقه‌مند بودند که به ایران بیایند و سلام گرم خود را از این طریق به ایران فرستادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا