اجتماعی و فرهنگی

تصدی‌گری دولتی درحوزه سلامت کاهش یابد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سید حسن هاشمی در همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاهها و دانشکده ها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت، با مرور اقدامات صورت گرفته در این وزارت خانه در طول یکسال گذشته تاکید کرد: باید همگی تلاش کنیم تا گره از کار مردم باز شود.

 

وی افزود: معاونت برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد که بخشی از وظایف آن مربوط به مسائل درون سیستم، ستاد و دانشگاهها بوده و بخشی دیگر مربوط به تعامل با سایر دستگاهها و نیز وظیفه مهم تدوین آیین نامه ها و بخشنامه های این حوزه است که باید در این زمینه تلاش شود تا آیین نامه های متعدد مردم را دچار مشکل نکند.

 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید در بخش حقوقی و تدوین آیین نامه ها خروجی اقدامات صورت گرفته موجب ارتقا ارائه خدمات به مردم شود، گفت: پیگیری حقوق مردم و مراجعین به وزارت بهداشت از اولویت هایی است که همواره بر آن تاکید داشته ایم.

 

وی ارتقای ساختار معاونت حقوقی به معاونت برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی را با هدف برنامه ریزی و نظارت توام برشمرد و گفت: این امر موجب سرعت بیشتر در موضوع لوایحی تقدیمی به مجلس و نیز برنامه ریزی بهتر و ایجاد تحرک در حوزه حقوقی نیز شده است.

 

هاشمی با تاکید بر لزوم کاهش تصدی گری دولتی در حوزه سلامت وتسهیل شرایط برای مشارکت بخش خصوصی، به سفر اخیر خود به فرانسه و بازدید از بخش های بهداشت و درمان این کشور اشاره کرد و گفت: در فرانسه ۷۰ درصد بیمارستان ها خصوصی و تنها ۳۰ درصد به صورت دولتی اداره می شود.

 

وی چابک‌سازی بخش دولتی حوزه سلامت و خرید خدمت را موجب حل مشکلات این بخش و خدمت رسانی بهتر دانست.

 

وزیر بهداشت همچنین خواهان ارائه راهکار و حل مشکلات توسط کارشناسان برای مدیران بخش های مختلف شد و گفت: ایجاد مخاطره برای مدیر و تنها طرح مشکل حقوقی بوجود آمده، هنر نیست، بلکه این ارائه راهکار است که مهارت حرفه شماست.

 

وی بر هماهنگی دانشگاه‌ها از طریق تدوین قراردادهای تیپ تاکید کرد و گفت: باید کارشناسان حقوقی در کنار تنظیم لوایح به مدیران اجرایی نیز کمک کنند تا کارها با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

هاشمی در ادامه بار دیگر بر لزوم جلوگیری از تضییع حقوق مردم تاکید کرد و یادآور شد: در جایی که از فرد ضعیفی حقی ضایع شده با جدیت تمام به احقاق خود وی بپردازید اما وقتی با افراد فرصت طلب مواجه شدید، در اعمال قانون هرگز کوتاه نیامده و سخت گیری کنید تا در انجام وظیفه ذاتی خود شرمنده مردم نباشید.

 

وی ضمن درخواست مراقبت از اموال مجموعه، خواهان کمک به ایجاد آرامش درمیان دست اندکاران اجرایی شد.

 

وزیر بهداشت همچنین خواهان هماهنگی در تنظیم گزارش ها و ارائه به دستگاههای نظارتی شد و گفت: هر گونه حاشیه سازی آسیب رساندن به مردم است.

 

وی در پایان با قدردانی از فعالیت های همکاران حوزه حقوقی ابراز امیدواری کرد با ایجاد وحدت رویه در بخش حقوقی شاهد خدمت روز افزون به مردم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا