اجتماعی و فرهنگی

ورود ۱۵ فروند هواپیمای جدید تا اوایل زمستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  اصغر فخریه کاشان با اشاره به آخرین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه نوسازی ناوگان هوایی کشور گفت: نوسازی ناوگان هوایی یکی از اولویت‌های نخست این وزارتخانه در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی است بنابراین در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور در حال مذاکره هستیم و توافقات اولیه‌ای نیز برای خرید ۱۵ فروند هواپیمای جدید انجام شده است.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل درباره زمان ورود این هواپیماها به کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مذاکرات انجام شده قرار است این تعداد هواپیما تا پایان سال میلادی ۲۰۱۵ وارد کشور ‌شوند.

 

فخریه کاشان در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری مبنی ممنوعیت ورود هواپیماهای با عمر بیش از ۱۵ سال رعایت شده است؟ افزود: قطعا این دستورالعمل رعایت شده حتی ما به دنبال ورود هواپیماهای با عمر ۵ سال هستیم.

 

وی همچنین درباره آخرین اقدامات برای سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاه‌های کشور، از مذاکره اولیه با یک شرکت فرودگاه ساز اروپایی برای مشارکت در توسعه فرودگاه‌های کشور خبر داد و به پایگاه خبری وزارت راه گفت: این شرکت آمادگی خود را برای فعالیت در زمینه توسعه فرودگاه‌های ایران اعلام کرده که در مرحله اول توسعه فرودگاه‌های امام، مشهد و اصفهان در دستور کار است.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ظرفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تا سال ۲۰۳۷ باید به حدود ۴۰ میلیون مسافر در سال برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا