اجتماعی و فرهنگی

بخشنامه آموزش و پرورش تهران به مدارس برای تماشای فیلم محمد (ص)

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مسعود ثقفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مجوزی برای تماشای فیلم محمد (ص) برای دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش صادر شده است؟ اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین سه رکن در تربیت دانش آموزان نقش اساسی دارد. نخست نهاد رسمی و عمومی تربیت در کشور (وزارت آوزش و پروش)، دوم خانواده و سوم سایر نهادهای اجتماعی است که شامل رسانه‌ها و محصولات فرهنگی نیز می‌شود.

 

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین این ارکان وظیفه تربیت دانش آموزان را در شش ساحت برعهده دارد که از جمله آنها ساحت تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان است. از نظر آموزش و پرورش فیلمی مانند محمد (ص) دارای قابلیت‌هایی است که می‌توانیم به عنوان یک فرصت تربیتی در ساحت تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان از آن بهره ببریم.

 

ثقفی افزود: تلاش می‌کنیم از این رهگذر دانش آموزانی با هویت ایرانی و اسلامی تربیت کنیم و به غایت سند که دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است برسیم.

 

به گفته وی، بر اساس تفاهمی که با سازندگان فیلم صورت گرفته تخفیف‌های ویژه‌ای برای دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد و به این علت که زمان فیلم طولانی است، در ساعات اکران این فیلم برای دانش آموزان وقفه‌ای به عنوان استراحت در نظر گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا