اجتماعی و فرهنگی

تحصیل بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز ایرانی در مدارس خارج از کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در خصوص تعداد دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور، اظهار داشت: اکنون ۱۴ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز ایرانی محصل در خارج از کشور وجود دارد.

 

وی افزود: ۵۶۰ فارسی آموز در خارج از کشور داریم که در روزهای شنبه و یکشنبه به مدارس ایرانی مراجعه می‌کنند و فارسی یاد می‌گیرند.

 

بابالو تصریح کرد: اکنون ۴۸۰ معلم اعزامی به مدارس خارج از کشور داریم و ۴۰۰ معلم تبعی مشغول فعالیت هستند و تعدادی نیرو هم به عنوان کارکنان بومی از همان کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در خصوص وضعیت کتب درسی در مدارس ایرانی خارج از کشور، گفت: کتاب‌های دانش‌آموزان پیش از مهر ماه به کشورهای مورد نظر ارسال شد.

 

وی افزود: تا قبل از سال ۹۲ سفرای کشورها به علت تأخیر در ارسال کتب درسی گله داشتند اما امسال پیش از شروع مهر ماه، کتاب‌ها به مدارس ایرانی ارسال شد.

 

بابالو با بیان اینکه امارات با داشتن ۵ هزار دانش‌آموز ایرانی بیشترین محصلان کشورمان را دارد، اظهار کرد: در شبه قاره ۲۳۰۰ دانش‌آموز، در کویت ۲ هزار دانش‌آموز و در قطر ۱۳۰۰ دانش‌آموز ایرانی داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا