مدیریت شهری

علیرضا دبیر: سینما آزادی پایان‌کار ندارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین با اشاره به یکی از بندهای گزارش حسابرسی که به «عدم اظهارنظر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی» منجر شده است، افزود: در سال۱۳۸۳ بر اساس قراردادی که حوزه هنری با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منعقد کرد ساخت مجدد سینما آزادی (که بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته بود) به این شرکت واگذار شد و در عرض سه سال این مجموعه دوباره احداث شد.

 

وی تاکید کرد:‌ بنا بر گزارش حسابرس مستقل شورا دلایلی از جمله عدم رعایت استاندارد اطفاء حریق در ساخت این پروژه باعث شده شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نتواند تاکنون پایان کار بگیرد و اسناد مالکیت سینما آزادی را تفکیک کند.

 

دبیر اضافه کرد:‌ به این دلیل همچنان مبلغ ۱۸۶ میلیارد ریال در سرفصل پروژه‌های در جریان تکمیل منعکس است و از بابت وجوه دریافت شده از محل سهم شرکت از فروش واحدهای تجاری پروژه سینما آزادی مبلغ ۱۴۱ میلیارد ریال نیز به عنوان پیش دریافت راکد در حسابها منعکس شده است.

 

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با وجود قطعیت تعدیل و بررسی حسابها از این بابت و لزوم خارج کردن مبالغ راکد مذکور این پروژه از سرفصل‌های اعلامی و شناسایی درآمد و بهای تمام‌شده مرتبط با این موضوع به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی، موسسه حسابرسی نتوانسته آثار دقیق آن را بر صورت‌های مالی تعیین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا