اجتماعی و فرهنگی

هویت انقلابی باید در شهر و برنامه‌های فرهنگی احیاء شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت الاسلام میثم امرودی در سی و دومین اجلاس معاونین و روسای سازمانی فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در اردبیل با بیان اینکه شهرداری یا ساختار محور و کالبد محور است و یا انسان محور، افزود: در حفاظت از ارزش‌های یک جامعه، باید سه محور خانواده، نظام آموزش و پرورش و نخبگان مورد توجه قرار گیرند.

 

وی به ضرورت توجه به جایگاه زنان در خانواده اشاره کرد و افزود: تجربه ثابت کرده مادر حتی بدون حضور پدر می تواند یک خانواده را مدیریت کند و ما برای نقش آفرینی زنان در خانواده سه نگاه کلیدی را باید در سطح شهرها مد نظر قرار دهیم.

 

امرودی نگاه اول را ارائه امکانات برابر و عادلانه به زنان در شهرها، نگاه دوم را توجه به نقش مادری زنان در خدمات ارائه شده سطح شهر و نگاه ضروری دیگر را توجه به نقش تحولی زنان عنوان و تصریح کرد: در تربیت و برنامه‌های فرهنگی شهر نباید از نظام آموزش و پرورش غفلت کرد.

 

مشاور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به صرف اعتبارات قابل توجه شهرداری تهران برای آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: به اندازه مطلوب از ظرفیت معلمان استفاده نشده و باید از این ظرفیت در ترویج ارزش‌ها از جمله تبدیل شهر به شهر خدامحور و معاد محور استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه احیای هویت ملی و حب وطن یک ضرورت است و در کنار آن هویت انقلابی باید در شهر و برنامه‌های فرهنگی احیاء شود، تاکید کرد: هویت انقلابی جدای از هویت ملی ما نیست و شهدایی از جمله شهید باکری و شهید یسری جزئی از هویت ملی ما محسوب می شوند.

 

امرودی با بیان اینکه عزاداری اردبیلی‌ها الگویی برای شهرهای دیگر است، گفت: اردبیل به علمایش در سطح کشور و جهان شناخته می شود و به حدی جاذبه و زیبایی دارد که می توان ۱۶ نوع گردشگری را برای آن تعریف کرد.

 

مشاور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: «اردبیل شهر مهربانی‌ها» یک شعار نیست و ثروت‌های بی‌کرانی در این شهر وجود دارد.

 

وی با ابراز تاسف از فاجعه منا با بیان اینکه بروز چنین حوادثی از مخالفان غدیر دور از انتظار نیست، تصریح کرد: امروز در مقابل فجایع آل سعود دست تقدیر الهی در یمن و سوریه و عراق گریبانگیر آل سعود شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا