مدیریت شهری

قالیباف: باید تمامی ابعاد «جنگ» را به تصویر بکشیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد باقر قالیباف شب گذشته در جشنواره آبی ترین وصال که در محل دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و دشمنان ما بهتر از دوستان ما به توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی اعتراف و باور دارند و امروز همه آنها پذیرفته‌اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت بلاشک منطقه‌ای است و اسلام ناب با اسلام آمریکایی و همه اعوان و انصارش در منطقه به صورت تمام قد مقابل هم ایستاده‌اند.

 

وی تاکید کرد: این ایستادگی تا زمانی که ما بر موضع حق و باطل هستیم و روند مبارزه ما نیز روند مبارزه همیشگی با ظلم و نه الزما دفع ظالم است، ادامه خواهد داشت.

 

قالیباف عنوان داشت: صدام ظالم بود که دفع شد؛ اما این مقدمه مبارزه ما با ظلم است، این برداشت ما از اسلام ناب است و فلسفه زندگی ما را تشکیل می‌دهد.

 

شهردار تهران با بیان اینکه نمی‌خواهیم ادعا کنیم که قدرت نظامی ما مثل ابرقدرت‌ها است، گفت: اما دو باور داریم؛ یکی اینکه باورهایی که در وجود ما است بر اساس برداشت ما از اسلام، قرآن، منطق جهاد و شهادت و منطبق بر سنت های الهی است و در حوزه نیروی انسانی چنین نگاه تربیتی داریم؛ همچنین ما به دست تجربه دوران دفاع مقدس و جوانان خود امکاناتی را برقرار کرده و جنگ را به صحنه هایی آوریده ایم که آمریکایی ها ناگزیر باید به آن صحنه بیایند و در آن صحنه هم محکوم به نابودی هستند.

وی تصریح کرد: این ظرفیت نظام اسلامی در استفاده از تدبیر در حوزه دفاعی و همچنین استفاده از تکنولوژی و روش های مدرن است و امروز این آمادگی وجود دارد.

قالیباف همچنین در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک عید غدیر اکمال دین و اتمام نعمت الهی بر بشریت، مصیبت بزرگ منا را به خانواده های داغدار، ملت و مقام معظم رهبری تسلیت گفت و افزود: روزی که ما این دریاچه را می ساختیم اینجا را با نام شهدای خلیج فارس نام گذاری کردیم و امروز نیر خداوند را شاکریم که آن خواسته در اینجا تجلی پیدا کرده است.

 

همچنین قالیباف در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره آبی ترین وصال طی سخنانی در جمع خبرنگاران هفته دفاع مقدس را یادآور تمامی رشادت های جوانان و مردم این مرز و بوم توصیف کرد و گفت: در طول هفته دفاع مقدس این فرصت فراهم می شود تا رزمندگان دوران جنگ تحمیلی و جوانان امروز بتوانند پیوند همیشگی بر اساس باورهای آن روز را به تصویر بکشند.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم همه ابعاد دوران دفاع مقدس شامل ابعاد حماسی، عقلی، علمی و احساسی را به درستی به تصویر بکشیم و این موضوع را یادآوری کنیم که کشور ما کشور مقتدر و توانمندی است.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید این روحیه جهادی را در همه عرصه‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: تفاوتی ندارد که این روحیه جهادی همانند دهه شصت در عرصه مسائل دفاعی و یا در دهه ۹۰ در عرصه مسایل اقتصادی و فرهنگی باشد.

بر اساس گزارش سایت تهران سما، شهردار تهران در پایان تاکید کرد: در هر عرصه‌ای به فرهنگ قرآنی و زیست مومنانه تکیه دهیم، این موفقیت و پیروزی از جانب خدا تضمین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا