مدیریت شهری

وابستگی شهرداری‌ها به ساخت و ساز کاهش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هوشنگ خندان‌دل در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساوه، افزود: یکی از راهکارهای تقویت اعتمادعمومی امور مربوط به منابع مالی در شهرداری هاست.

 

وی بیان کرد: اگر موضوع مالی شهرداری ها بدرستی مورد توجه قرار نگیرد، آسیب های جدی بین مردم و شهرداری ایجاد می کند که منجر به تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد.

 

به گفته وی، خدشه‌دار شدن رابطه بین مردم و شهرداری که منجر به تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد به سادگی قابل ترمیم نیست.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر مخاطره انگیز بودن کار در شهرداری ها اظهار کرد: شهرداری‌ها کارهای مخاطره انگیزی را انجام می دهند و همواره در معرض سوال و جواب و همچنین امر و نهی مردم قرار دارند از این رو باید شفافیت در امور را سرلوحه کارها قرار داد.

 

وی با بیان اینکه ناکارآمدی، ناکارآیی ایجاد می کند، افزود: اگر امور مربوط به مدیریت شهری و وظایف محوله به شهرداری ها به درستی و سرعت انجام نشود رابطه مردم با شهر مخاطره انگیز خواهد شد.

 

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه با بیان آماری در خصوص میزان هزینه ای که برای هر شهروند در سال ۹۲ شده است، گفت: در تهران برای هر شهروند در سال ۹۲ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، در کلانشهرها ۸۰۰ هزار تومان و در شهرهای کوچک ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: مادامی که این اختلاف در بین کلانشهرها و شهرهای کوچک وجود دارد و جذابیتی نیز ایجاد نشده نمی توان حداقل نیازها را در شهرهای کوچک بوجود آورد و ثمره آن تقویت پدیده مهاجرت خواهد شد.

 

خندان دل درخصوص لایحه مدیریت شهری نیز به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش وظایف تصدی گرایانه، اظهار کرد: در این لایحه بنا بر این است که اقداماتی که در حوزه تقسیم وظایف شهرداری ها انجام می شود در بخش دولتی انجام نشود.

 

به گفته وی براساس ماموریت برنامه پنجم این لایحه پس از بررسی و بحث در کمیسیون های دولت تقدیم مجلس خواهد شد که گام ارزشمندی در مدیریت شهری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا