مدیریت شهری

پرونده ساخت وسازمیدان سپاه به کجارسید؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از ایسنا محمدباقر قالیباف سوم شهریورماه گذشته در گفت وگویی در مورد سرانجام ساخت و ساز در میدان سپاه از توافقی با سپاه خبرداده و گفته بود: با توافقی که میان حوزه شهرسازی شهرداری تهران و حوزه حقوقی و مهندسی سپاه صورت گرفت، در حقیقت اکنون بر اساس توافق صورت‌گرفته این ساختمان ساخته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ارتفاع این ساختمان با رعایت مباحث مربوط به موضوع میراث فرهنگی خواهد بود و توافق شد حداکثر ۷ طبقه باشد.افزوده بود: طراحی آن ساختمان ۱۶ یا ۱۸ طبقه بود که اکنون دقیق نمی‌دانم، اما مقرر شد هفت طبقه روی همکف ساخته شود و این یعنی به اندازه همان ساختمان جلویی که نزدیک به میدان است.

 

شهردار تهران ادامه داد: اگر دقت کرده باشید دیوارچینی هم در آن طبقات انجام می‌شود و دوستان سپاه به توافق عمل می‌کنند؛ البته این توافق هنوز مرحله نهایی خود را در بخش اداری طی نکرده است.

 

در حالی قالیباف در این مصاحبه اش ابراز امیدواری کرد‌ه که مشکل خاصی در این باره پیش نمی‌آید که با وجود گذشت یک ماه از این اعلام، هنوز هم نه تنها ساختمان میدان سپاه کوتاه نشده بلکه عملیات ساخت و ساز به شدت ادامه دارد و به نظر می رسد در حال حاضر در مرحله برق‌کشی قرار دارد و حال باید دید شهردار تهران که خبر از هفت طبقه شدن این ساختمان داده چه تمهیداتی برای عملی شدن توافق سپاه و معاونت شهرداری اتخاذ می کند.

در این میان مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در مورد سرانجام ساخت و ساز میدان سپاه نیز به ایسنا، گفت: هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و فعلا ساخت و ساز در طبقات بالا که مورد بحث است متوقف شده.

 

وی با بیان اینکه ساخت وساز در طبقات پایین در حال انجام است اما در طبقات فوقانی هیچ فعالیتی صورت نمی گیرد، گفت: با اینکه جلسات مشترک و کمیته تعیین و تکلیف ایجاد شد اما هیچ اتفاقی در مورد کاهش طبقات رخ نداد اما باز هم پیگیر هستیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نتیجه می‌رسید گفت: آن را دیگر خدا می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا