ورزشی

چهارمین برد ایران برابر هنگ‎کنگ رقم خورد/ برتری در دیداری آسان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مرحله دوم بیست و هشتمین دوره مسابقات بسکتبال غرب آسیا از امروز یکشنبه با دیدار دو تیم ملی بسکتبال ایران و هنگ کنگ به قضاوت آندریوشکین از قزاقستان همراه با ابو رشید ناصر از اردن و چونگ چی چیه از چین تایپهدر چانگشا چین آغاز شد. در این دیدار که در سالن برگزار شد ملی پوشان بسکتبال ایران برابر حریف خود به برتری ……….. دست یافتند و روند دیدارهای بدون باخت خود در این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا را ادامه دادند. 

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و هنگ کنگ به شرح زیر است:

ایران ۱۱۱ – هنگ کنگ ۵۶
(۲۴ بر ۱۶)، (۲۲ بر ۴)، (۲۸ بر ۲۴)، (۳۷ بر ۱۲)

کوارتر اول؛ برتری نه چندان قابل قبول ایران
مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، حامد آفاق و اوشین ساهاکیان ترکیب اصلی تیم ملی بسکتبال را برای آغاز دیدار برابر هنگ کنک تشکلیل دادند اما همانند دیدارهای گذشته این بازیکنان خیلی زود جای خود را در زمین بازی به دیگر نفرات تیم ملی دادند و این جابه جایی در طول کوارتر به کرات از سوی سرمربی تیم ملی بسکتبال تکرار شد، این در حالی بود که در تمام دقایق برتری از آن ایران بود. که البته خیلی هم راضی کننده نبود از این حیث که تیم ایران در این کوارتر حریف خود را در امتیازآوری آزاد گذاشته بودند!

ملی پوشان بسکتبال ایران که در این کوارتر خیلی زود صاحب امتیاز شدند، توسط اوشین ساهاکیان و بعد از آن صمد نیکخواه بهرامی روند امتیازآوری خود را ادامه داد. آنها با عملکرد خوبی که در حمله و پرتاب های آزاد داشتند در این کوارتر ۲۴ امتیاز گرفتند اما در مقابل از هم گسیختگی آنها در دفاع هم کمک کرد تا هنگ کنگی خیلی از قافله عقب نمانند و ۱۶ امتیاز از این کوارتر بگیرند و تنها با هشت اختلاف امتیاز کوارتر نخست را تمام کردند. 

کوارتر دوم؛ هنگ کنگ فقط ۴ امتیاز گرفت
بعد از خودنمایی بازیکنان هنگ کنگ در کوارتر اول، کوارتر دوم در حالی آغاز شد که اصغر کاردوست اولین دو امتیاز تیم ایران را در این کوارتر به دست آورد در ادامه پرتاب سه امتیازی سعید داورپناه فاصله امتیازی تیم ایران را بیشتر کرد. محمد حسن زاده سومین بازیکنی بود که با پرتاب سه امتیازی خود تیم ایران را در این کوارتر صاحب امتیاز کرد و این در حالی بود که بازیکنان هنگ کنگ در این کوارتر هنوز هیچ امتیازی کسب نکرده بودند. 

بر خلاف کوارتراول در این دقایق دفاع ایران به حدی خوب شده بود که بازیکنان حریف اجازه نفوذ پیدا نمی کردندو در نتیجه بعد از گذشت ۴ دقیقه از بازی هنوز در امتیاز ۱۶ کوارتر اول باقی مانده بودند. در دقیقه ۶ این بازی اوشین ساهاکیان بلافاصله بعد از بلاک شات  حمله بازیکنان هنگ کنگ، در یک حمله موفق به کسب امتیاز دیگری برای تیم ایران شد اگرچه در ادامه همین بازیکن موقعیت گلزنی دوباره را که با پاس به موقع حامد آفاق ایجاد شده بود را از دست داد. در این دقایق که بازی کاملا یک طرفه و با برتری ایران پیش می رفت، محمد حسن زاده اعتراضات مکرری به قضاوت بازی داشت و همین موضوع باعث سه فوله شدن این بازیکن شد. 

در ادامه این کوارتر و بعد از پرتاب موفق سه امتیازی جواد داوری، ریباند به موقع حامد حدادی موقعیت حمله دیگری را برای تیم ایران ایجاد کرد که مهدی کامرانی از آن برای یک پرتاب دو امتیازی استفاده کرد و اینگونه امتیاز ۳۹ برای تیم ایران ثبت شد در حالیکه هنگ کنگی ها هنوز در امتیاز ۱۶ کوارتر اول باقی مانده بودند. در دو سه دقیقه پایانی بازی، بازیکنان هنگ کنگ با طراحی حمله یا پرتاب های آزاد سعی داشتند موقعیت گلزنی برای خود ایجاد کنند اما در استفاده نتیجه بخش از آن به خاطر دفاع خوب ایران ناکام بودند. این ناکامی تا دقیقه ۸ ادامه داشت اما در این لحظه و بعد از دو پرتاب آزادی که نصیب ایران شد و مهدی کامرانی تنها از یکی از آنها استفاده کرد، بازیکنان هنگ کنگ بالاخره با یک پرتاب دو امتیازی به اولین امتیاز خود در این کوارتر دست یافتند و چند ثانیه بعد از آن هم دو امتیاز دیگر گرفتند واختلاف امتیاز خود را با ایران به ۲۱ رساندند.

در یک دقیقه پایانی بازی تیمی خوب میان صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی منجر به کسب دو امتیاز دیگر توسط کاپیتان تیم ملی شد. همین بازیکن در ادامه با یک پرتاب خود و تیم ملی ایران را صاحب سه امتیاز دیگر کرد. این اولین پرتاب صمد در این مسابقه بود که منجر به ۴۶ امتیازی شدن تیم ملی بسکتبال ایران در مصاف با هنگ کنگ شده بود. در نهایت کوارتر دوم در حالی به پایان رسید که بازیکنان هنگ کنگ تنها موفق به کسب ۴ امتیاز از این کوارتر شدند در حالیکه تیم ایران ۲۲ امتیاز از این کوارتر به دست آورد.

کوارتر سوم؛ برد کمرنگ ایران
کوارتر سوم دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و هنگ کنگ هم با امتیاز آوری تیم ایران آغاز شد و اینبار توسط سجاد مشایخی؛ اما هنگی کنگی ها که این کوارتر را با سرعت بیشتری آغاز کرده بودند خیلی زود بعد از امتیازآوری صمد نیکخواه بهرامی با یک پرتاب سه امتیازی به گل رسیدند تا نشان دهند که می خواهند روندی متفاوت از کوارتر دوم داشته باشند. در دو سه دقیقه آغازین این کوارتر بازیکنان تیم ملی ایران و از جمله صمد نیکخواه بهرامی سه چهار پرتاب آزاد را از دست دادند تا اینکه بالاخره حامدحدادی با یک پرتاب دو امتیازی، تیم ایران را صاحب امتیاز کرد.

سرعت بازی در این دقایق کوارتر بیشتر از کوارتر دوم شده بود به خصوص از سوی بازیکنان هنگ کنگ؛ آنها که در کوارتر دوم فقط ۴ امتیاز گرفته بودند در پایان نیمه کوارتر سوم ۱۳ امتیاز گرفتند و ازنظر امتیازی خود را به تیم ایران نزدیک و نزدیک تر کردند اگرچه همچنان دو تیم حدود ۳۰ اختلاف امتیاز با یکدیگر داشتند (۶۱ بر ۳۳).

در حالیکه بازیکنان ایران در پرتاب های سه امتیازی عملکردی خیلی قابل توجهی نداشتند، بازیکنان هنگ کنگ با دو پرتاب متوالی سه امتیازی صاحب ۶ امتیاز شدند و اینگونه اختلاف امتیاز خود را تا حدی کمتر کردند. در دقیقه هشتم این کوارتر محمد حسن زاده از هیچ یک از موقعیت هایی که برای پرتاب به دست آورد نتوانست استفاده کند. بعد از آن اما محمد جمشیدی با یک پرتاب سه امتیازی اندوخته های امتیازی خود و تیم ایران را بیشتر کرد. در ثانیه های پایانی این کوارتر تیم ایران بعد از خطایی که از سوی بازیکنان حریف شاهد بود صاحب امتیاز بود اما این هنگ کنگی ها بودند که آخرین پرتاب مثمرثمر و امتیازآور این کوارتر را زدندو این کوارتر با امتیاز آوری آنها و ثبت نتیجه ۲۸ بر ۲۴ برای تیم ایران به پایان رسید. البته این نتیجه ای دور از انتظار برای تیم ایران بود که در این کوارتر به راحتی به حریف اجازه بازی و گلزنی داد.

کوارتر چهارم؛ برتری ایران به حریف دیکته شد
بازیکنان هنگ کنگ بعد از بازی وب در کوارتر سوم این جسارت را پیدا کردند کهکوارتر چهارم را هم با امتیازآوری خود آغازکنند اگرچه شاگردان باورن خیلی زود آن را جبران کردند. امتیاز آوری هنگ کنگی ها بازهم تکرار شد و آنها خیلی زود خود را در این کوارتر ۸ امتیازی کردند در حالیکه ایران صاحب تنها ۵ امتیاز شده بود. 

البته شرایط به همین صورت باقی نماند و بازیکنان ایران خیلی زود دوباره روی دور گلزنی افتادند و توانستند تا نیمه کوارتر خود را ۱۴ امتیازی کنند در حالیکه حریف روی امتیاز ۸ مانده بود. بعد از اینکه محمد حسن زاده از دو پرتاب خود یکی از وارد سبد حریف کرد، جواد داوری با یک پرتاب موفق سه امتیاز دیگر را به اندوخته های تیم ایران اضافه کرد. در ادامه پرتاب خوب حسن زاده، موقعیت خوبی را در اختیار محمدجمشیدی گذاشت که البته خطای هنگ کنگی ها مانع از نتیجه گیری این بازیکن شد اما جمشیدی از دو پرتابی که نصیبش شد، دو امتیاز گرفت.

کوارتر چهارم دیدار تیم ایران و هنگ کنگ اگرچه با امتیاز آوری هنگ کنگی و عملکرد خوب و سریع آنها در اضافه کردن به اندوخته های امتیازی آغاز شد اما در ادامه تنها با امتیازآوری بازیکنان ایران پیگیری شد طوریکه آنها در این کوارتر از امتیاز ۱۰۰ هم عبور کردند. 

در دقیقه پایانی کوارتر چهارم اولین اسلم دانگ بازی توسط اصغر کاردوست صحنه ای زیبا را برای تماشاگران وبینندگان دیدار تیم های ایران و هنگ کنگ ایجاد کرد. بعد از آن حسن زاده دو امتیاز برای تیم ایران گرفت و در نهایت بازی با برتری ۳۷ بر ۱۲ ایران در این کوارتر و ۱۱۱ بر ۵۶ در مجموع به پایان رسید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا