اجتماعی و فرهنگی

احتمال انتقال کرونا از عربستان به ایران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به شیوع بیماری وبا در کشور عراق اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری وبا در کشور عراق ستادی در کشور تشکیل شده بود که حادثه غمبار منا باعث شد این ستاد علاوه بر دو وظیفه مهمی که باید در وزارت بهداشت در مورد بیماری کرونا و وبا تعقیب می‌کرد، در مورد بحث انتقال مجروحین، کمک به بیمارستان‌های منا،‌ مکه مکرمه و مدینه نیز فعالیت کنند. این امور جزو وظایف این ستاد به شمار می‌رود.

 

انتقال سریع‌تر مجروحان و جانباختگان به کشور، در دستور کار است

وی با تاکید بر اینکه انتقال هرچه سریعتر جانباختگان و مجروحین در دستور کار قرار دارد، افزود: این ستاد هر روز جلساتی را برگزار می‌کند و وظایف خود را انجام می‌دهد. علاوه بر این دانشگاه‌های علوم پزشکی که در نقاط مرزی با کشور عراق قرار دارند در مورد فلج اطفال و وبا در حالت آماده باش هستند.

 

احتمال انتقال کرونا به ایران

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه تاکنون ابتلا به ویروس کرونا در کشور ایران مشاهده نشده است، افزود: این بیماری در عربستان وجود دارد و احتمال انتقال آن به کشور وجود دارد. به همین دلیل در هر پرواز یک نفر از همکاران ما امکانات لازم را ارائه و آموزش‌های لازم را انجام می‌دهد. برای مثال اگر فردی مشاهده شود که تب یا بیماری تنفسی دارد حتما از سایرین جدا شده و مورد ارزیابی‌های لازم قرار می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: در مبادی ورودی مقداری سختگیری وجود دارد که از حجاج بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنیم، اما این امر برای سلامتی حجاج و اطرافیان‌شان ضروری است.

وزیر بهداشت همچنین سفرش به منا را منتفی دانست و رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزیر ارشاد به منا سفر خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا