مدیریت شهری

کج سلیقگی در افتتاح خط ۳ متروی تهران/ حضور روحانی اجباری بود؟!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین کج سلیقگی در افتتاح خط ۳ متروی تهران/حضور روحانی اجباری بود؟!

 

افتتاح خط ۳ متروی تهران اگرچه نقطه روشنی را در کارنامه شهرداری و سازمان متروی تهران ثبت کرد اما برگزاری مراسم افتتاحیه با کج سلیقگی های بسیاری همراه بود.

 

اینکه مراسم افتتاحیه بزرگترین خط متروی خاورمیانه همزمان با برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس و جلسه علنی شورای شهر تهران برگزار شد آنهم در شرایطی که رئیس جمهور(سخنران مراسم رژه هفته دفاع مقدس) و اعضای شورای شهر تهران جز میهمانان اصلی مراسم افتتاحیه بودند، در نوع خودش جالب توجه و البته کج سلیقگی محضی بود که برگزار کنندگان مراسم به خرج داده بودند.

 

کج سلیقگی مسئولان برگزاری افتتاحیه خط ۳ مترو نه تنها باعث فشرده شدن برنامه صبحگاهی رئیس جمهور و حضور با تاخیر دکتر روحانی در مراسم افتتاحیه شد، بلکه جلسه علنی یکصد و هشتاد و پنجم شورای شهر تهران را نیز به اجبار تعطیل کرد تا نمایندگان بعد از جلسه حدودا یکساعته، با تعجیل خودشان را به محل برگزاری مراسم برسانند. البته برخی نمایندگان شورا که نسبت به زمان برگزاری مراسم نقدهایی داشتند، با اکراه و از سر اجبار در مراسم حضور پیدا کردند و خیلی زود نیز محل برگزاری مراسم را ترک کردند.

 

این انتقاد لفظی برخی اعضای شورا که چرا برگزاری مراسم افتتاح خط ۳ مترو درست همزمان با جلسه علنی شورا باید باشد، کاملا منطقی و درست به نظر می رسید. چراکه ثانیه به ثانیه از وقت جلسات متعلق به شهروندان است و باید صرف رفع مشکلات شهری و بالا بردن ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی شهری شود. قطعا تعطیلی اینچنینی و برگزاری جلسه حدودا یکساعته باعث به تعویق افتادن دستور جلساتی شد که رابطه مستقیمی با زندگی شهری و شهروندان دارد.

 

نکته جالب توجه دیگر مراسم افتتاحیه که علامت های سوال زیادی را به دنبال داشت، دعوت از رئیس جمهور برای افتتاح خط ۳ مترو بود. اگرچه در حین مراسم افتتاح، حسن روحانی و محمدباقر قالیباف سعی کردند تا تضاد جناح های سیاسی خودشان را پنهان کنند اما نوع رفتار و حضور رئیس جمهور این سوال را در ذهن شکل می داد که آیا رویارویی آن ها در خط ۳ مترو به نوعی از سر اجبار شکل گرفته بوده است! سوالی که در ذهن برخی از حاضران در مراسم افتتاحیه نیز شکل گرفت و حتی دهان به دهان منتقل شد!    

 

اگرچه افتتاح خط متروی تهران با حضور رئیس جمهور، شهردار، استاندار، فرماندار و اعضای شورای شهر تهران می توانست فرصت مناسبی برای گرد هم آمدن عوامل اجرایی حوزه شهر تهران در کنار دکتر روحانی باشد، اما کج سلیقگی که به خرج داده شد این فرصت بزرگ را از مسئولان اجرایی پایتخت گرفت و بزرگترین پروژه متروی ایران و خاورمیانه در کمال عجله و بی برنامگی کلید خورد.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا