اجتماعی و فرهنگی

تعداد مدارس کشور به ۹۶ هزار واحد رسید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به آمار فضاهای آموزشی هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: ۱۳۰۰ پروژه آموزشی جدید با ۸ هزار کلاس درس و با زیربنای یک میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع در ۶ ماه گذشته در کشور ساخته شده است.

 

وی افزود: اکنون ۹۶ هزار فضای آموزشی در کشور وجود دارد و آمار کلاس‌های درس به ۵۳۸ هزار عدد رسیده است.

 

رئیسی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز مدارس از منابع استانی و ملی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های آموزشی جدید، قرارداد خرید تجهیزات منعقد شده است و تمامی فضاهای آموزشی که ساخته می‌شود به همراه تجهیزات کامل تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: همچنین علاوه بر تأمین تجهیزات مدارس جدید، ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات برای جایگزینی تجهیزات فرسوده اختصاص داده شده است و به مرور به مدارسی که دایر هستند و بر اساس نیاز آموزش و پرورش در اولویت قرار دارند، ارسال می‌شود.

 

وی با اشاره به اعتباراتی که امسال برای تجهیزات مدارس اختصاص داده شده است، گفت: از منابع ملی ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اختصاص داده است که ۳۰ میلیارد تومان آن برای پروژه‌های جدید و ۷۰ میلیارد تومان آن برای تجهیزات جایگزین اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا