مدیریت شهری

بهره برداری از خط ۳ مترو با حضور رییس جمهور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین خط ۳ مترو بزرگترین و طولانی ترین خط ریلی خاورمیانه محسوب می شودکه با ۳۷ کیلومتر طول جنوبی ترین نقطه پایتخت را به شمالی ترین نقطه متصل می کند.

شهرام گیل آبادی مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران با بیان این که از رییس جمهور برای حضور در بهره برداری این خط دعوت شده است گفت:این خط روز سه شنبه ۳۱ شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

پروژه ۱۸کیلومتری بخش شمالی خط ۳ متروی تهران از نظر حجم عملیات فنی، اجرایی و مالی بزرگ‌ترین پروژه سال مدیریت شهری است که با اتصال آن به بخش جنوبی در حال بهره‌برداری این خط، طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه به طول ۳۷کیلومتر، ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ناوگان متروی تهران را یک میلیون نفر افزایش خواهد داد.

هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در با اشاره به ابعاد این پروژه بزرگ شهری تصریح کرد: ایستگاه قائم جزو رکوردهای مترو در زمینه کار عمرانی است و ظرف ۱۴ماه در میان تلی از خاک، ایستگاهی بزرگ و با ظرفیت برای استفاده شهروندان ساخته شد.

این ایستگاه که در گوشه شمال شرقی شهر قرار دارد قرار است در کمتر از یک ساعت شهروندان را تا ایستگاه آزادگان در گوشه جنوب غربی شهر جابه‌جا کند. این ایستگاه به‌علت عبور از خیابان ولیعصر می‌تواند جایگزین مناسبی برای سفرهای شهری باشد که با اتوبوس و وسایل نقلیه شخصی امکان تردد در آن نیست.

فاصله بین ایستگاه‌ها به‌طور متوسط یک کیلومتر است اما در فاصله ۲ ایستگاه محلاتی و اقدسیه که مراحل ساخت را طی می‌کند، فاصله به ۲۲۰۰متر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا