شورای شهر

سیل در تهران بازهم قربانی گرفت/سروری:فقط همدیگر را مقصر می کنیم و بس!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در پی بارش‌های عصر روز جمعه و جاری شدن آب از شمال تهران، کانال قیام دشت طغیان کرد  و موجب کشته شدن چهار نفر شد. ضمن اینکه گزارش ها از مفقود شدن پنج تن از اعضای یک خانواده و سه نفر دیگر حکایت دارد.

 

پرویز سروری در خصوص سیل روز گذشته گفت:همه ما باید دست به دست هم دهیم تا این حوادث به حداقل برسد. سوال من این است که چرا باید سیل باید برای ما به یک تهدید تبدیل شود؟

 

سروری در خصوص اینکه این زیر ساخت ها چه زمانی اصلاح می شود، گفت:تا زمانیکه در کلانشهری مثل تهران مدیریت یکپارچه شهری اجرا  نشود، و مدیریت چند پارچه در این شهر حاکم باشد، شک نکنید باز هم این در تهران این اتفاقات خواهد افتاد.

 

 عضو شورای شهر ادامه داد:اتفاقی که چند ماه پیش در جاده کن افتاد هنوز برای ما درس عبرت نشده است و فقط یکدیگر را مقصر می کنیم و بس. اما اگر در تهران شاهد مدیریت یکپارچه باشیم دیگر کسی نمی تواند جا بزند و باید جوابگو باشد.

 

سروری در خصوص اینکه این بار هم سیل در تهران  کشته داده است و تا کی باید شاهد این اتفاقات باشیم گفت:واقا این جای تاسف دارد که این اتفاق باز هم برای این شهر افتاده است و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا دیگر در کلانشهری مانند تهران شاهد این اتفاق نباشیم.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص اینکه آیا چنین عزمی در بین مسولین وجود دارد تا این اتفاقات در تهران نیفتد یا خیر گفت:این عزم وجود دارد اما این عزم جدی باید به عزم ملی تبدیل شود. البته باید این نکته را یادآور بشوم که عزم هم به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند. شاید وجود عزم ملی لازم باشد اما کافی نیست و باید در عمل ثابت کرد که برای حل این مشکل دارد کارهایی انجام می شود.

 

پرویز سروری معتقد است که بارش باران باید در تهران به جای تهدید به فرصت تبدیل شود. او در این باره گفت:سیل در تهران نباید تهدید باشد بلکه باید آن را یک فرصت بشماریم.این هدیه خداوند به ما هست و باید از آن بهره کامل را ببریم.

 

وی ادامه داد:از این فرصت ما باید بهترین استفاده را کنیم و  این آب ها را هدایت کنیم به سد هایی که نزدیک به تهران هستند و در زمان نیاز دیگر« چه کنم به چه کنم» نیفتیم!

 

سروری در خصوص اینکه هنر مدیریت شهری در این اتفاقات چیست گفت:هنر مدیریت شهری در این اتفاقات این است که علاوه بر اینکه باید جلوی این اتفاقات گرفته شود. این باران و سیلی که در تهران جاری می شود را به سادگی از کنارش نگذریم و برای آن هم باید یگ برنامه ریزی خوب و مفصل انجام دهیم.

 

سروری ادامه داد:شما در دو روز گذشته خیابان ولیعصر را مشاهده کنید که چقدر آب گرفتگی در این خیابان اتفاق افتاد. به نظر من ساده گذشتن از کنار این اتفاقات خوب نیست و باید با یک برنامه ریزی خوب و دقیق از این فرصت های به دست آمده تمام استفاده را بکنیم. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا