شورای شهر

دفاع مقدس ما زبان‌زد خاص و عام در جهان است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی چمران در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهارداشت: در روز ۳۱ شهریور صدام ملعون از بهم ریختگی انقلاب اسلامی سوء استفاده کرد و حمله همه‌جانبه خود را به جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: صدام از مرزهای جنوبی و شرقی، شهرهای کشور را بمباران کرد و جنگ ناجوانمردانه‌ای آغاز شد و ملت ما نیز ۸ سال مقتدرانه دفاع کرد تا توانست در این جنگ پیروز شود که بهای این پیروزی نیز خون شهیدان عزیزمان و جانبازان است که تحت فرماندهی رهبر کبیر انقلاب بودند.

 

چمران افزود: اکثر کشورها در این جنگ به صدام کمک کردند به عنوان مثال در دفاع مقدس نفربرهایی از آرژانتین، جیپ‌های هندی، نفربرهای روسی، هواپیماهای روسی و فرانسوی، موشک‌های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی، توپخانه‌هایی از اتریش وجود داشت که با حمایت‌های شیخ نشینان عرب تحمیل و علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعراب به صدام کمک کردند و این کمک منجر به آن شد که در عرض ۶ ساعت کشور کویت را اشغال کند.

 

وی گفت: دفاع مقدس ما و مقاومت مردم جمهوری اسلامی ایران هنوز زبان‌زد خاص و عام در سراسر جهان است.

 

وی افزود: چهارشنبه این هفته روز عرفه و روز نیایش است که هموطنان در سراسر کشور در این روز بزرگ شرکت می‌کنند و از مضامین آن دعای عرفه است.

 

وی شهادت مسلم‌بن عقیل فرستاده امام حسین (ع) را نیز تسلیت گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا