اجتماعی و فرهنگی

تشریح جزییات و ضوابط رتبه‌بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  بر اساس این شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان مشمولان طرح طبقه‌بندی شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان و مربیان تربیتی به صورت تمام وقت به خدمت اشتغال دارند، است.

 

احکام حقوقی افراد مشمول این طرح پس از تأیید کارگروه‌هایی که به همین منظور در ادارات آموزش و پرورش تشکیل می‌شوند، صادر خواهد شد.

 

بر اساس این طرح، برخی از شایستگی‌ها در محور طراحی و برنامه‌ریزی مانند آشنایی با اهداف و روش‌های آموزشی و آشنایی با برنامه‌ریزی آموزشی و درسی است.

 

در محور فرایند یاددهی و یادگیری شاخص‌هایی مانند فعالیت‌های فردی و گروهی، مشارکت‌ در گروه‌ها و انجمن‌های علمی آموزشی، بهره‌گیری از روش‌های فعال و اکتشافی در امر آموزش، استفاده به هنگام و موثر از رسانه‌ها و فناوری‌های جدید آموزشی مانند آی‌تی و آی‌سی‌تی، به کارگیری شیوه‌ها و ابزارهای نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ارائه تکالیف درسی مبتنی بر مهارت‌های زندگی، نوآوری و خلاقیت در فرایند آموزشی است.

 

بر اساس این طرح، ویژگی‌های «پایه حرفه‌ای»: داشتن حداقل ۶ سال تجربه، گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی، اشتغال به کار تمام وقت در سال تحصیلی ۹۵۹۴ و کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای، ویژگی‌های «ارشد حرفه‌ای»: داشتن حداقل ۱۲ سال تجربه، گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت، اشتغال به کار تمام وقت و کسب حداقل ۶۵ درصد امتیاز شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای، ویژگی‌های «خبره حرفه‌ای»:، داشتن حداقل ۱۸ سال تجربه، گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت، اشتغال به کار تمام وقت و کسب حداقل ۷۵ درصد شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای و ویژگی‌های «عالی حرفه‌ای»: داشتن حداقل ۲۴ سال تجربه، گذراندن ۱۰۰ ساعت آموزشی، اشتغال به کار تمام‌وقت، کسب حداقل ۸۵ درصد شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای است.

 

بر اساس این طرح، مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان که در یکی از رتبه‌های پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می‌گیرند به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از تاریخ اول مهر ۹۴ برخوردار خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا