شورای شهر

زیرساخت‌های قانونی برای حفظ و گسترش فضای سبز و باغات تا به امروز روند خوبی نداشته است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس جدیدی در جریان یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای نظارتی دوره‌ای‌اش اظهار داشت: در ادامه این بازدیدها به موضوعاتی رسیدیم که گزارش آن آماده و موضوعاتی را در قالب تذکر مطرح می‌کنم.

 

وی ضمن تشکر از افرادی که در سازمان پارکها فعالیت می‌کنند، بیان داشت: این عزیزان با توجه به تجربه و سطح مدیریت‌شان کارهای خوبی را انجام داده‌اند، ضمن اینکه بحث حفظ و گسترش فضای سبز از اولویت مدیران شهری محسوب می‌شود.

 

جدیدی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تأکید مدیران شهرداری تهران بر توسعه و گسترش فضاهای سبز شهر تهران، اما زیرساخت‌های اصلی و قانونی مورد نیاز برای حفظ و گسترش فضای سبز و باغات تا به امروز روند خوبی را نداشته است و متأسفانه ارائه طرح‌ها با کندی پیش می‌رود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه توسعه و گسترش فضای سبز موضوعی مهم و حائز اهمیت است، بیان داشت: با توجه به بازدیدی که در یازدهم شهریورماه امسال از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران داشتم، با نواقصی در ترکیب اسناد بالادستی روبه‌رو شدم که قابل پیگیری و تذکر است.

 

جدیدی ادامه داد: متأسفانه قرار بود تا ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۷ طرح برای فراهم کردن زیرساخت‌های قانونی در خصوص توسعه فضای سبز و حفظ باغات آماده شود که متأسفانه این طرح‌ها هنوز تهیه نگردیده است.

 

جدیدی با اشاره به سرفصل‌های طرح‌های مدنظر خاطرنشان کرد: تدوین طرح موضوعی ساماندهی فضای سبز شهر تهران، تهیه طرح توزیع متوازن فضای سبز، طرح حمایتی و صیانتی باغات، تدوین استاندارد سرانه فضای سبز از جمله طرح‌هایی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا