شورای شهر

در زندگی شهری با سونامی سرطان مواجهیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمد حقانی در تذکرات پیش از دستور یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر درباره افزایش سرطان اظهار داشت: براساس اعلام دستگاه‌های ذیربط در ۱۰ سال گذشته سرطان ۴ برابر شده است و نیترات آب‌های آشامیدنی نیز منجر به سرطان می‌شود.

وی یادآور شد: براساس این گزارش در زندگی شهری با سونامی سرطان مواجهیم و با تاثیر عوامل محیطی می‌توان رشد بی‌وقفه سرطان را مهار کرد.

عضو کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران، گفت: استرس در زندگی شهری از جمله در پایتخت بسیار زیاد است و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند. هرچند استرس بی‌علاج نیست ولی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

حقانی افزود: از دیگر عوامل سرطان، آلودگی هوا و سمومی است که در هوا پراکنده شده است و با استنشاق هوای آلوده باعث تحریک سرطان می‌شویم.

وی به اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک اشاره کرد و گفت: شهرداری باید قبل از هر کاری معیارها و شاخص‌های تصمیم خود را اعلام کند.

وی افزود: برنامه شهرداری برای رسیدن به آسمان پاک چه محورها و پروژه‌هایی است؟ آیا سهم مصارف انرژی خانگی و صنعتی مشخص شده است؟ چه مقدار تعهد برای رسیدن به زمین پاک وجود دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا