اجتماعی و فرهنگی

قلع و قمع ساخت و سازهای با ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدباقر قالیباف صبح امروز شنبه در مراسم افتتاح ۱۰۰ پروژه ورزشی، فرهنگی و … منطقه یک با بیان اینکه شهرداری تهران از لحاظ مالی در تنگنا قرار دارد، گفت: با این حال ۷۰ درصد از بودجه خود را در حوزه زیرساخت‌ها و ۳۰ درصد از بودجه خود را در حوزه موضوعات جاری و نگهداشت شهر صرف می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی شهر با شتاب گذشته در حرکت است، افزود: مترو اولویت اول مدیریت شهری است و در حال حاضر ۴۰۰ کارگاه فعال در شهر تهران در مترو قرار دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۵ هزار متر بنا برای احداث هر ایستگاه نیازمندیم گفت: علاوه بر این مقدار زمین، باید هزینه‌های مالی تجهیز ایستگاه را در نظر بگیریم که نشان می‌دهد این امر بی نظیر است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته مهندسان شرکت مترو در حال ساخت بخش شمالی خط سه مترو هستند، تصریح کرد: ۱۸ الی ۲۰ کیلومتر مترو ازمیدان ولیعصر تا شهرک قائم ساخته شده است که خوشبختانه تمام این ایستگاه‌ها کامل شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در ساخت بخش شمالی خط سه مترو یک رکورد زنی صورت گرفته است، ادامه داد:‌ در طول یک هفته ۴۶۰ متر حفاری و لاینینگ انجام شده که این مسئله بی سابقه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سال بیش از ۳۵ کیلومتر تونل ساخته می‌شود، گفت: برخی از رسانه‌ها و افراد عنوان داشتند که چون زمان انتخابات به اتمام رسیده است کارهای عمرانی شهر تمام شده اما اینطور نیست چرا که تربیت جهادی و جبهه به ما نشان داده است که لحظه‌ای غفلت در خدمت به مردم نداشه باشیم و مطمئن باشید که کار خود را با قوت ادامه می‌دهیم.

قالیباف با بیان اینکه در مطالعات قبلی قصد نداشتیم که خط سه به خط یک (تجریش) وصل شود افزود: با این حال در مطالعات سه سال اخیر به این نتیجه رسیدیم که با توجه به مشکلات اهالی منطقه یک و سه مترو از میدان نوبنیاد به سمت نیاوران ادامه مسیر دهد و در مسیر جماران به میدان تجریش وصل شود و پس از آن نیز در امتداد خیابان ولیعصر (عج) به سمت پارک وی رفته و مجددا در ایستگاه شهید بهشتی به خط سه متصل شود.

 

 

ارائه وضعیت فضای سبز تهران طی ۲۰ سال اخیر

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر از بین رفتن فضای سبز در دوران مدیریت وی گفت: به زودی گزارشی در خصوص وضعیت فضای سبز تهران در طول ۲۰ سال اخیر ارائه خواهم داد که روشن شود وضعیت فضای سبز و باغات که در خصوص آن حرف‌هایی گفته می‌شود در دو دهه اخیر چگونه بوده است.

وی با بیا اینکه شهرداری در حوزه توسعه فضای سبز اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید باغات صرف کرده‌ایم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به برخی اخبار در خصوص ساخت و ساز در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر یادآورشد:‌ اگر یک مورد ساخت و ساز بالای ۱۸۰۰ سراغ دارید بگویید؛ چرا که هرگونه تخلف در این حوزه به زودی شناسایی و قلع و قمع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر تهران گفت: اصلا در خصوص زیر ساخت‌ها مشکلی نداریم و مشکل ما این است که نمی‌توانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم چرا که امروزه اعداد و ارقام نشان می‌دهد که بزرگراه، خیابان و ماشین به میزان لازم وجود دارد، اما پایین بودن فرهنگ ترافیک موجب بروز مشکلات شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا