اجتماعی و فرهنگی

سرانجام یک طرح مهم در وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوال ایسنا درباره سرانجام نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد، توضیح داد: مقرر شده بود این طرح شش ماه به صورت آزمایشی اجرا و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود و سپس درباره آن تصمیم گرفته شود. اکنون نیز در همین مقطع هستیم و در حال بررسی مباحث مختلف اجرای این طرح هستیم. یک اشکال جدی به سیستم نرم افزاری نصب شده در مراکز بیمارستانی کشور مربوط می‌شود و متاسفانه ده‌ها نوع سیستم HIS وجود دارد و در ورود، انتقال و محاسبه نهایی اطلاعات به اشکالاتی برمی‌خورند که گاهی باعث تفاوت پرداختی قابل توجه میان پرسنل می‌شود.

 

وزیر بهداشت در این باره ادامه داد: بر اساس درخواست روسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونت درمان پذیرفته است که این طرح و روش پله‌کانی توسط بیمارستان‌ها اختیاری عملی شود نه اجباری. بنابراین مراکز یا دانشگاه‌هایی که آمادگی نداشته باشند، روش قبلی را با شرط افزایش حداقل ۱.۷ برابری کارانه ادامه خواهند داد. روش پله‌کانی هم در صورت درخواست اکثریت، حذف می‌شود.

 

وزیر بهداشت تاکید می‌کند: موضوع حقوق فوق‌العاده حساس است و نمی‌توان هیجانی تصمیم گرفت. باید تصمیمی گرفت که مورد قبول اکثریت باشد.

 

برنامه‌های وزارت بهداشت در پساتحرم

 

وی همچنین درباره برنامه‌های وزارت بهداشت در پساتحریم نیز گفت: افزایش کیفیت واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی و سمومی که در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، مد نظر ما است و این امر باید عملیاتی شود؛ چراکه سلامت مردم از این مسیر بیشتر تامین می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در عین حال استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری بخش خارجی بسیار مهم است. در این زمینه نیز در حوزه تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری به داخل کشور و همچنین ساخت بیمارستان و مراکز درمانی باید نهایت استفاده را برد.

وزیر بهداشت گفت: همچنین فکر می‌کنم افق‌های جدیدی پیش روی مراکز آموزشی ما ایجاد می‌شود تا دانشمندان ایرانی در حوزه پزشکی که تعدادشان هم کم نیست و برخی‌ها هم بین‌المللی هستند، بتوانند توانمندی‌های کشور را در مجامع بین‌المللی ثبت و ضبط کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا