مدیریت شهری

کمک ۴میلیاردی شهرداری برای حفظ باغات کن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین جلسه شورای شهرستان تهران با حضور احمد مسجد جامعی ، مهدی چمران ، پرویز سروری و محمد نجف برگزار شد. پیگیری مصوبات جلسه گذشته، طرح مشکل روستاییان و رسیدگی به موضوعاتی از قبیل شهرک زیتون و خسارت دیدگان روستای کن از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

احمد مسجد جامعی در این جلسه گفت: کمک ۴ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای حفظ باغات و فضای مشجر کن که در سیلاب اخیر دچار خسران شده بود یکی از مصوبات جلسه قبل بود که این مهم با دستور مستقیم شهردار تهران در حال انجام است که جا دارد از شهردار تهران تشکر کنیم.

 

وی ادامه داد: برآوردی که از خسارات روستای کن در سیلاب اخیر شده است رقمی بالغ بر ۳۷.۵ میلیارد تومان بوده و این کمک شهرداری در جهت حفظ فضای مشجر این محدوده بوده است. این رقم پس از تامین اعتبار صرف بازسازی باغات و فضاهای مشجر در منطقه آسیب دیده کن خواهد شد.

 

رییس شورای شهرستان تهران همچنین اظهار داشت: برق رسانی به روستاها یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد و خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این زمینه در حال انجام است و همانطور که می‌دانید این امر مقدمه ای بر آب رسانی هم خواهد بود. چرا که خیلی از باغ ها آبشان از طریق موتور های برق تامین نیازمی شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به مشکلات شهرک زیتون تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شده این موضوع در دستور کار کمیسیون هشتم دولت قرار گرفته و امیدواریم با پیگیری‌های متعاقب بعد از ۳ دهه مشکلات این شهرک نشینیان نیز حل و فصل شود.

 

مسجد جامعی در ادامه یاد آور شد: در حوزه مرکزی شهرستان تهران ، دسترسی اهالی به آب آشامیدنی و سالم و جابجایی برخی امکانات و مصالح مورد نیاز در دستور کار بود که پیگیری های آن انجام شده است.

 

رییس شورای شهر ستان تهران همچنین خبر داد: در حال حاضر سندی هم تهیه شده که در قالب آن چهارچوب همکاری شهرداری هایی که در حریم قرار دارند با شورای شهرستان مشخص شده و از این طریق اقدامات متعاقب با ساماندهی و قدرت اجرایی بیشتری دنبال خواهد شد.

 

 

مهدی چمران تاکید کرد: لزوم به روز کردن برنامه های هادی روستاها

 

 

در این جلسه همچنین مهدی چمران عضو شورای شهرستان تهران بر لزوم به روز کردن برنامه های هادی روستاها تاکید کرد و گفت: مشکلی که ما در روستاها با آن مواجه هستیم عقب ماندگی طرح هادی است. چون ما برای روستاهایمان در قابل یک برنامه زمانبندی شده حرکت نمی کنیم بعد از گذشت چند سال متوجه می شوند که چشم انداز طرح هادی به پایان رسیده و بدتر اینکه به جای به روز کردن و اصلاح مفاد قانونی اقدام کنند به دوباره نویسی طرح روی می آورند و این میشود که بیش از یکسال می گذرد و مسئولان اعلام می کنند فعلا فاقد قانون هستیم در حالی که در این حالت هم می توانند به طرح قبلی رجوع کنند.

 

وی ادامه داد: بنابراین ما همیشه با یک عقب ماندگی در طرح هادی روستاها و حتی شهرها مواجه هستیم. پیشنهاد من به طور مشخص نیز این بوده که طرح‌های هادی شهرها و روستاها سال به سال به روز شود و تنها مواردی که نیاز به اصلاح دارد برطرف شود و بنیاد مسکن متاسفانه عقب ماندگی دارد و طرح هادی را که برای روستا ها تهیه می کند دوباره نیاز به روز کردن دارد.

 

 

پرویز سروری گلایه کرد: عدم هماهنگی اداره حریم با شورای شهرستان

 

 

پرویز سروری دیگر عضو شورای شهرستان تهران نیز در این جلسه از عدم هماهنگی اداره حریم با شورای شهرستان گلایه کرد و گفت: سال گذشته در بررسی حقوقی که کردیم مشخص شد بودجه بخش های تحت پوشش تهران نباید معلوم شد بودجه شهرداری نباید به بخش هایی نظیر اسلام شهر و یا چهاردانگه اختصاص یابد چون هیچ ارتباطی با ما ندارند. برآورد من این بود که این ۹ میلیارد تومان در همین بخش ها هزینه می شود اما اداره حریم بدون هماهنگی شورا از این کار سر باز زده .

بر اساس گزارش سایت شورای شهر، وی ادامه داد : اگر شورای شهر ستان تصمیمی می گیرد که بر اساس مستندات قانونی هم هست باید انجام شود چرا که اگر قرار است ما مصوبه ای داشته باشیم و اجرا نشود خیلی بد خواهد بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا