اجتماعی و فرهنگی

آخرین وضعیت مبارزه با مگس‌های سفید پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین یحیی ابطالی اظهار کرد: سفید بالک‌ها یا مگس‌های سفید مانند تابستان سال گذشته و به دلیل گرمای زیاد در سطح شهر تهران حالت طغیانی پیدا کرده‌اند که سال گذشته در این زمینه بین موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی و شهرداری تهران تفاهم‌هایی صورت گرفت تا با تامین اعتبار از سوی شهرداری، این آفت شناسایی شود اما تاکنون اعتبار آن تامین نشده است.

 

وی افزود: سفید بالک‌ها می‌توانند از سه طریق برای گیاهان مشکل ایجاد کنند؛ به گونه‌ای که می‌توانند ناقل ویروس باشند یا این‌که با نشستن پشت برگ‌های گیاه، ضمن تغذیه از شیره گیاهی با ترشح ماده چسبنده روی آن باعث نشستن گردوغبار و ایجاد قارچ روی گیاه شوند و در نتیجه باعث محدود شدن عملیات فتوسنتز گیاه می‌شوند.

 

معاون کنترل و مبارزه با آفات ادامه داد: سفید بالک‌ها برای انسان نمی‌توانند خطرآفرین باشند اما یک مزاحمت اجتماعی برای شهروندان تلقی می‌شود که حالت طغیانی آن در سطح شهر نگرانی‌ آنها را به همراه دارد.

 

ابطالی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار و شناسایی سفید بالک‌های موجود در پایتخت، راحت‌تر می‌توان توصیه‌های فنی برای کنترل جمعیت آنها و از بین بردن‌شان ارائه داد.

 

وی عنوان کرد: سفید بالک‌ها در سطح مزارع و باغات پایتخت حضور دارند اما با توجه به شناسایی و مبارزه با آنها هیچ مشکلی را برای تولیدات کشاورزی ایجاد نمی‌کنند.

 

معاون کنترل و مبارزه با آفات تاکید کرد: توصیه می‌شود شهرداری برای کنترل جمعیت این آفت بیشتر از تله‌های فرمونی استفاده کند و در صورت طغیانی شدن جمعیت آنها در منطقه‌ای از سمپاشی‌های غیرشیمیایی و و بی‌خطر استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا