اجتماعی و فرهنگی

توضیحات پلیس در خصوص فوت یک تبعه افغان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به طرح جمع آوری و ساماندهی اتباع بیگانه ای که به صورت غیر مجاز در کشور تردد می کنند، گفت: براساس کمیسیون اتباع وزارت کشور این وظیفه در دستور کار نیروی انتظامی است.

وی با تأکید بر اینکه اتباع بیگانه صرفا افاغنه نیستند و هر تبعه از کشورهای دیگر را شامل می شود، اظهار داشت: لازمه تردد اتباع بیگانه، داشتن کارت اقامت یا گذرنامه است و افراد فاقد این مجوز باید به اداره اتباع مراجعه کنند تا با ارائه مدارک لازم، وضعیت تردد آنان در کشور مورد بررسی قرار گیرد.

 

به گفته معاون اجتماعی ناجا متاسفانه تعداد محدودی از این اتباع در مقابل قانون مقاومت کرده و دست به اقدامات ناهنجار می زنند که در این صورت پلیس ناگزیر به مداخله انتظامی می شود؛ البته به همه کارکنان خدوم ناجا تأکید شده که برخوردها باید براساس موازین شرع و حقوق انسانی صورت گیرد.

 

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: البته ایجاد تسهیلات از جمله اخذ گواهینامه رانندگی و استفاده از مراکز آموزشی و درمانی برای افاغنه مقیم کشور فراهم شده است.

 

براساس گزارش سایت پلیس، وی به حادثه فوت یکی از برادران افغانی اشاره کرد و به شرح زیر توضیح داد:

۱. نامبرده فاقد مجوز ( عدم تمدید مجوز قبلی) بوده است.

۲.در طرح ساماندهی و جمع آوری اتباع بیگانه ای که فاقد مجوز و غیر قانونی بوده اند، این فرد در اختیار مراکز نگهداری و طرد اتباع بیگانه قرار می گیرد.

۳. مراکز فوق الذکر زیر نظر اداره کل امور مهاجرین و اتباع خارجه وزارت کشور فعالیت می کند و نیروی انتظامی، حفاظت بیرونی مراکز را بعهده دارد و در اداره و حراست داخلی آن هیچ نقشی ندارد.

۴. فرد متوفی سابقه بیماری سل مزمن داشته و براساس گواهی پزشکی قانونی علت مرگ، پیشرفت بیماری سل بوده است که نامبرده از دیر زمانی گرفتار این بیماری بوده و مبادرت به هیچ درمانی نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا