ورزشی

تکلیف انتخابات فدراسیون تنیس روی میز را مشخص کنید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نزدیک به ۶ ماه از حضور احمد سعادتمند در سمت سرپرستی فدراسیون تنیس روی میز می‌گذرد و او به لحاظ قانونی روزهای پایانی سرپرستی‌اش را سپری می‌کند. این در حالی است که هنوز تکلیف انتخابات این فدراسیون مشخص نیست و در واقع وزارت ورزش و جوانان تصمیمی در این باره نگرفته است.

سعادتمند روز ۴ اسفند ۹۳ حکم سرپرستی‌اش را دریافت کرد و مهلت ۶ ماهه او ۴ شهریور یعنی ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد. هجده نفر برای شرکت در انتخابات فدراسیون اعلام آمادگی کرده‌اند. این اعلام کاندیداتوری مربوط به آذر ۹۳ می‌شود، یعنی نزدیک به هشت ماه قبل.

نامزدها فرصت دو هفته‌ای برای تبلیغات دارند و کمتر از این مدت زمان نیز به پایان مهلت سرپرستی سعادتمند باقیمانده است.

فدراسیون در این مدت با سرپرست اداره شده و به نظر روسای هیئت‌های تنیس روی میز استان‌ها رضایت‌بخش بوده اما به هر حال فدراسیون بدون رئیس است و مشخص شدن تکلیف انتخابات درخواستی است که این روسای استان‌ها از وزارت ورزش و جوانان دارند.

مهدی ترابی، رئیس هیئت تنیس روی میز استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در این باره اظهار داشت: شرایط فعلی فدراسیون انجام یک برنامه‌ریزی بلندمدت را غیر ممکن کرده است. هیئت‌های استانی بازوان فدراسیون هستند اما نمی‌دانیم برنامه‌هایی که داده شده یا خواهد شد، آیا ضمانت اجرایی دارد یا خیر. در چنین شرایطی این تنیس روی میز است که ضرر می‌کند. این رشته در سال‌های اخیر پسرفت کرده و متاسفانه با بلاتکلیفی که وجود دارد، این وضعیت بدتر شده است.

وی افزود: فدراسیون اعلام کرد که شرایط برای برگزاری انتخابات مهیا است و مسئولان وزارت ورزش نیز بر این موضوع تأکید کرده‌اند اما نمی‌دانم چرا انتخابات برگزار نمی‌شود.

ترابی عنوان کرد: در زمان سعادتمند اقدامات خوبی صورت گرفته اما به هر حال او سرپرست است، نه رئیس فدراسیون. امیدوارم انتخابات هرچه زودتر برگزار شود.

کرم‌الله پوراسماعیل، رئیس هیئت تنیس روی میز استان ایلام نیز به خبرنگار تسنیم گفت: سرپرست فدارسیون ماندگار نیست و به همین دلیل نمی‌تواند برنامه یکی دو ساله ارائه کند. در ماه‌های اخیر حتی یک مجمع عادی برگزار نشده و همه این شرایط در نهایت به پینگ‌پنگ ضربه می‌زند. نمی‌دانم سیاست مورد نظر مسئولان درباره انتخابات تنیس روی میز چیست اما همه درخواست داریم که مجمع انتخاباتی برگزار شود تا این رشته سر و سامان بگیرد. در سال‌های قبل سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت گرفته و حیف است که این سرمایه‌گذاری‌ها با این بلاتکلیفی از بین برود.

علیرضا حمیدی، رئیس هیئت تنیس روی میز استان خراسان جنوبی یکی دیگر از افرادی است که اعتقاد دارد باید انتخابات زودتر برگزار شود. او در این باره به تسنیم گفت: آذر سال گذشته بود که ۱۸ نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند. ۴ اسفند نیز سعادتمند به عنوان سرپرست انتخاب شد. با وجود گذشت چند ماه از این دو اتفاق به نظرم بلاتکلیفی وجود دارد. درست است که سعادتمند زحمت زیادی در این مدت کشیده و جو ناآرام گذشته را آرام کرده اما بالاخره نیاز است که رئیس انتخاب شود تا برنامه‌ریزی بهتری نیز صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: شاید برنامه‌های سرپرست فعلی فدراسیون مورد تایید رئیس جدید نباشد. در مجموع ما گله‌ای از سعادتمند نداریم و درخواست‌مان از نصرالله سجادی و وزارت ورزش و جوانان این است که به بلاتکلیفی تنیس روی میز هر چه زودتر پایان بدهند.

مهدی تکابی، رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان نیز در این باره عنوان کرد: به نظرم هنوز برای اعلام زمان انتخابات دیر نشده و البته امیدوارم زمان آن هرچه زودتر اعلام شود. شایعاتی در این فضا وجود دارد اما با شناختی که از سیاست‌های وزارت ورزش دارم، معتقدم این دستگاه حق هیچ‌کس را ضایع نمی‌کند و قصد اعمال نفوذ ندارد. طبق گفته وزیر ورزش انتخابات فدراسیون تنیس روی میز به زودی برگزار خواهد شد و فکر می‌کنم جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

با این شرایط باید دید سرانجام تکلیف انتخابات فدراسیون تنیس روی میز چه می‌شود و آیا این فدراسیون هم به سرنوشت فدراسیون‌هایی نظیر پزشکی ورزشی دچار خواهد شد که مدت‌هاست با سرپرست اداره می‌شوند یا اینکه این بار شرایط تفاوت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا