سیاسی

روز توافق هسته‌ای تنها روز عزای نتانیاهوست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدجواد ظریف در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی و لبنانی با بیان این‌که «برای بنده فرصت بسیار مبارکی است که در آستانه روز پیروزی مقاومت در لبنان و پیروزی مردم بر عدوان و متجاوزان رژیم صهیونیستی در محضر نمایندگان و رهبران مقاومت لبنانی و فلسطینی باشم» ادامه داد: ایران همواره در کنار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و در کنار افتخارآفرینی برادران لبنانی و فلسطینی و عرب و مسلمان در مقابل جنایات صهیونیست‌ها بوده و همواره در این مسیر پرافتخار باقی خواهد ماند.

 

وی با تشکر از محبت نمایندگان نیروهای مقاومت و علمای بزرگ فلسطینی تأکید کرد: اطمینان می‌دهم که حل موضوع هسته‌ای پیروزی برای کل منطقه است. امروز به لطف خدا و مردم ایران و حمایت شما نتانیاهو شکست خورده و دیگر بهانه‌ای برای پنهان کردن جنایاتش علیه مردم مظلوم فلسطین و منطقه ندارد. امروز دیگر هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند زنده سوزاندن کودک فلسطینی و پدرش را و به شهادت رساندن آن‌ها را بپوشاند.

 

وی تأکید کرد: چهره کریه تجاوز و اشغال امروز با تمام زشتی‌اش در برابر دنیا نشان داه شده و بیش از این نیز ان‌شاءالله نشان داده خواهد شد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که « روز توافق هسته‌ای روز پیروزی مقاومت و پیروزی کل منطقه است»، گفت: امروز روز عزایی نتانیاهو است.

 

وی با بیان این‌که «دست همکاری را به سوی همه کشورهای منطقه و همسایگان و همه نیروهای مقاومت برای ساختن یک روابط منسجم و برادرانه در منطقه دراز می‌کنیم» گفت: با شما موافقم که تنها رژینم صهیونیستی و صهیونیست‌ه‌ا هستند که از اختلافات ما و جنگ بین کشورهای منطقه سود می‌برند. باید با همه توان و استفاه از تمام مشترکات اختلافات را به پایان ببریم.

 

وی با تاکید بر این‌که «ایران به عنوان یک کشور معتقد به همکاری و تعامل سازنده میان کشورهای منطقه دست همکاری به سوی همه شما دراز می‌کند» افزود: امروز با یک خطر داخلی افراط، تروریسم و فرقه‌گرایی مواجهیم که باید با کمک پیام وحدت‌آفرین اسلام همگی با هم با این خطر مبارزه کنیم. ما در این مسیر نیازمند تفکر، دوراندیشی و نگاه به مصالح کلیه کشورها و امت اسلامی داریم و نه نیاز به برخوردهای کوتاه‌نظرانه و مبتنی بر نگرانی‌های شخصی.

 

ظریف افزود: ایران جز خیر منطقه و کشورهای منطقه را نخواسته و نخواهد خواست. یک بار دیگر اطمینان می‌دهم که ایران همواره در کنار مقاومت فلسطین و لبنان باقی خواهد ماند و همه تلاش ما با کمک خدا به نتیجه خواهد رسید و ان شاءالله به زودی شاهد اقامه نماز در قدس شریف باشیم.

 

در ابتدای این نشست نمایندگان ائتلاف احزاب لبنانی و فلسطینی موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را – که توانست حقوق خویش را با پایداری و از طریق دیپلماسی و گفت‌وگوهای منطقی و سخت از قدرت‌های بزرگ کسب نماید – به تمامی امت‌های منطقه به ویژه مردم لبنان و فلسطین و وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفتند.

 

نمایندگان ائتلاف‌های فلسطینی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در پایان بخشیدن به منازعات فرقه‌ای در کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین و یمن شدند.

 

دیدار با وزیر خارجه و رییس مجلس لبنان از دیگر برنامه‌های ظریف در لبنان است.

 

ظریف عصر دیروز با تمام سلام، نخست وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وزیر خارجه کشورمان عصر امروز بیروت را به مقصد دمشق ترک می‌کند.

 

دیدار با بشار اسد رییس جمهور و ولید معلم وزیر خارجه سوریه از جمله برنامه‌های ظریف در سفر به سوریه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا