شورای شهرصفحه اصلی

هاشمی: اساسنامه شورایاری‌ها بررسی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اساسنامه انتخابات شورایاری ها به هیأت تطبیق فرمانداری ارسال شده و اگر نظر آنها واصل شود هفته بعد در صحن در خصوص آن بحث و گفت و گو خواهیم کرد.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه صد و چهل و پنجم شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در دستور جلسه اول امروز شورا بحث لایحه ایمن سازی ساختمان‌های بلند مرتبه را داشتیم که سابقه‌اش به حادثه پلاسکو بر می‌گشت و آقای اعطا مسؤولیت طراحی این طرح را به عهده گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه به کمیسیون‌ها رفت و مقرر شد در ۳ کمیسیون این طرح بررسی شود.

وی افزود: وقتی کار به سه کمیسیون سپرده می شود سخت است و چیزی که امروز به صحن آمد اعضا را راضی نکرد و کلیات این لایحه رای نیاورد.

هاشمی خاطرنشان کرد: این اولین بار بود که لایحه رای نیاورد و اعضای نظرشان این بود که باید به کمیسیون برگردد.

وی درخصوص‌کارمندان مترو و اعتراضات آنها گفت مترو روزانه سه میلیون سفر دارد و هرگونه اختلال در فعالیت آن می‌تواند تبعات بدی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: من از کارکنان مترو و شهرداری خواستم تا وقتی موردی پیش می‌آید باید روشنگری کنند و نگذارند عده‌ای موج سواری کنند.

وی گفت: شورا رسیدگی کرد و با مسؤولین جلسه گذاشتیم و مشخص شد که اصلا معلوم نیست این نگرانی از کجا ایجاد شده است.

هاشمی گفت یک مصوبه ای پلیس داشته است که به همه سازمانها ارایه شده است و همان مصوبه باعث شده نگرانی ایجاد شود و عده ای هم روی این موج سوار شدند و باعث شد تا مشکلاتی ایجاد شود.

یکی از خبرنگاران به محسن هاشمی گفت: اینکه دوستانی که در کمیسیون‌های مشترک نشسته‌اند حواسشان جای دیگری بوده است که یک لایحه حتی کلیاتش رای نیاورد و دوباره کاری شده است امری ناپسند است و وقت شورا را گرفته است نظر شما چیست؟ که رییس شورا خطاب به خبرنگاران گفت: این همکاراتان خودش موضوع را مطرح کرد و خودش هم پاسخ داد.

هاشمی در خصوص اساسنامه شورایاری‌ها گفت این موضوع به فرمانداری رفته است و ما منتظر ارائه نظر هیأت تطبیق هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر این هفته پاسخ هیأت تطبق به شورا واصل شود هفته بعد این موضوع در صحن شورا مطرح و بررسی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا