مدیریت شهری

حضور مدیران ۱۲ کلانشهر در دومین فن بازار شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی فرهادی با اشاره به برگزاری دومین فن بازار شهرداری تهران از ۱۷ تا ۱۹ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران (بوستان گفتگو)، افزود: این فن بازار با هدف تحقق رهنمودهای رهبری درحمایت از شرکت های دانش بنیان، بازگشایی بازار کشور بر روی محصولات شرکت های داخلی و جلوگیری از واردات برگزار می شود.

 

وی افزود: سال گذشته فراخوانی برای شرکت‌های دانش بنیان داشتیم که بر اساس آن ۲۴۰ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که از میان آنها ۱۳۴ شرکت انتخاب شدند و اولین فن بازار در خردادماه ۹۳ برگزار شد.

 

وی تاکید کرد: ویژگی منحصر به فرد این نمایشگاه حضور مدیران حوزه‌های مختلف شهرداری تهران بود که امسال علاوه بر حضور مدیران شهرداری تهران مدیران ۱۲ کلانشهر نیز در نمایشگاه برای تعامل بیشتر با این شرکت‌ها حاضر خواهند بود. طی سال های گذشته نیازهای تکنولوژیک شهرداری تهران احصا شده تا شرکت های دانش بنیان نیز از آنها مطلع شوند تا زمینه تعامل بهتر و عقد قراردادهای بیشتر میان شرکت های دانش بنیان و شهرداری تهران ایجاد شود.

 

وی درباره نحوه برگزاری دومین فن بازار ادامه داد: امسال ۴۰۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که در نهایت با توجه به محدودیت فضا و ملاک های کیفیت محصولات شرکت های دانش بنیان ۲۳۰ شرکت برای برگزاری دومین دوره انتخاب شدند و تلاش کردیم شرکت هایی که محصولات کاملا ایرانی با تکیه بر دانش ایرانی دارند برگزیده شوند تا شائبه خارجی بودن محصولات حاضر در فن بازار ایجاد نشود.

 

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تاکید کرد: مدیران شهرهای گیلان، اصفهان، مشهد، قم، زاهدان، اهواز، ارومیه، تبریز، کرج، همدان، تهران و کرمان از ۱۷ مردادماه در فن بازار حاضر خواهند بود و به این ترتیب یک بازار بزرگ شهرداری ها ایجاد خواهد شد و شرکت های تسهیل گر نیز میان دو گروه کارفرما و شرکت های دانش بنیان کار می کنند. علاوه بر این در فن بازار دوم بانک های بزرگ نیز حضور دارند تا اگر شرکت ها نیازمند تسهیلات مالی بودند این امر به راحتی انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای این فن بازار شاید به لحاظ وظیفه ای برعهده شهرداری تهران نباشد گفت: شهرداری تهران با توجه به اهمیتی که موضوع تولید داخلی و ایجاد اشتغال در کشور دارد، با اجرای فن بازار سعی می کند به ثبات اقتصادی کشور که منجر به ثبات اجتماعی و کیفیت زندگی خواهد شد، کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا