شورای شهر

به جای سیاسی بازی به فکر مشکلات تهران باشید/ چرا استعفای رئیس جمهور را مطرح نمی کنند؟!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با انتقاد از نحوه امدادرسانی به سیل زدگان منطقه کن و سولقان گفت: بازدیدی از منطقه سیل زده داشتم واقعا افسوس خوردم که چرا پس از گذشت چند روز از این اتفاق بعضی از شهروندان این منطقه هنوز از نحوه امداد رسانی شکوه دارند و ناراضی هستند. تمامی ارگان ها باید دست به دست هم دهند تا این بحران هرچه زودتر مدیریت شود.

 

پرویز سروری افزود: چرا باید ۷ دقیقه بارندگی تبدیل به یک معضل بزرگ بشود. اگر این بارندگی ۷۰ دقیقه طول می کشید باید فاتحه تهران را می خواندیم. تا دیر نشده باید فکری به حال چنین تهدیدهای بالقوه ای که در تهران با آن روبرو هستیم انجام دهیم و پیشگیری های لازم را انجام دهیم. به نظر من قوانین مرتبط با بحران در کشور ما مشکل دارد و سازمان بحران باید از زیر نظر وزارت کشور خارج شود  و مستقیم با رئیس جمهور در ارتباط باشند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به شخصه دیدم که شهرداری تهران واقعا بلافاصله بعد از این اتفاق وارد صحنه شد و انصافا هم زحمات زیادی کشیده است. این در صورتی است که این حادثه هیچ ارتباطی به این ارگان ندارد. اما آنها از تمامی امکاناتشان استفاده کردند تا محل حادثه دیده هرچه زودتر به حالت اولیه خودش بازگردد. متاسفانه در این حادثه بعضی ها شیطنت کردند و از آب گل آلود ماهی گرفتند و دنبال مقصر می گشتند! ما در این مواقع نباید به دنبال مقصر باشیم و باید به این فکر کنیم که بحران را هرچه بهتر و سریع تر مدیریت کنیم. من فکر می کنم مشکل اساسی ما این باشد که در این حوادث فقط شعاری عمل می کنیم اما برای بهبود وضعیت قدم از قدم بر نمی داریم.

 

سروری مهترین عاملی که باعث بروز سیل در منطقه کن شد را ساخت و ساز در حریم رودخانه و از آن مهمتر بودن کارگاه چینی ها در خود رودخانه عنوان کرد و گفت:ساخت و ساز در حریم رودخانه ها نباید صورت بگیرد. این موضوع برای یکی دوسال اخیر نیست. سال های سال است که چنین تذکری داده می شود اما آنهایی که به کانون قدرت و ثروت وصل هستند بدون توجه به این تذکرات می آیند و یک ساخت و ساز غیر قانونی در حریم رودخانه بدون هیچ مشکلی انجام می دهند. شما فکرش را بکنید اگر این ساخت و سازها  و از همه مهتر سایت و کارگاه چینی ها در آن محل نبود آیا چنین حادثه ای صورت می گرفت؟

 

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: ما در سواد کوه هم شاهد چنین ساخت و سازهای غیر قانونی بودیم. اما نکته قابل توجه این است آنهایی که در حریم رودخانه ساخت وساز انجام دادند با مجوز قانونی چنین کاری کرده اند. حالا کسی که به آنها مجوز داده است بیاید و پاسخگو باشد.

 

رئیس کمیسون حقوقی شورای شهر خاطرنشان کرد:به نظر من بی انصافی است که بخواهیم شهرداری تهران را در این اتفاق سیبل کنیم و مقصر جلوه بدهیم. یادم هست در حادثه ای که در خیابان جمهوری رخ داد بعضی از همین اعضای شورای شهر خواستار این شدند که شهردار تهران اسستعفا بدهد و سوال من این است که حالا چرا همین اعضای محترم شورای شهر نمی آیند و مصاحبه نمی کنند که رئیس جمهور باید استعفا بدهد! من از تمامی اعضای شورا خواهش می کنم که از مسائل بهره برداری سیاسی نکنند و با تغییر منظر به فکر حل معضلات شهر تهران باشند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا