سیاسی

ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی پیروز شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در بیستمین سفر استانی خود به استان کردستان در جمع مردم این شهر ضمن این که این استان و مردم آن را سرزمین دلاورخیز، زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی ، پیروان رسول خدا و قرآن مجید ،پیروان امام صادق و امام شافعی ، سرزمین مقاومت و ایستادگی خواند اظهار کرد: آن همه دلاوران بزرگی که در کنار مردم عزیز کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس دراین سرزمین ایستادگی کردند و همچنین پیشمرگان کرد مسلمان و همه‌ی دلاوران عزیز این سرزمین آباد و سرسبز و بیشه شیران کردی ، مدافع ایران بودند و قابل ستایش هستند.

وی مردم کردستان را دیده بانان دقیق ایران زمین دانست و افزود: کردستان سرزمینی است که در۲۴ خرداد ۹۲ حماسه آفرید و با ۷۲ درصد رای به مسیر اعتدال و تعامل رای داد.و این دولت در برابر عظمت مردم کردستان سر تواضع فرود می‌آورد و همه توان خود را برای توسعه کردستان عزیز به کار خواهد گرفت.در این مسیر رئیس جمهور ایران خود با تمام جدیت مسائل کردستان عزیز را دنبال خواهد کرد .

رئیس جمهور با مورد توجه قرار دادن استقبال پرشور مردم کردستان از سفر هیات دولت به این استان تصریح کرد: این استقبال پرشور در خیابان‌های سنندج نمونه‌ای از پیوند مبارک میان مردم کردستان و دولت یازدهم است. و ما به تمام مردان و زنان و جوانان کردستان قهرمان درود می‌فرستیم.

روحانی در ادامه خطاب به مردم کردستان گفت: امروز روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است مردم ما بعد از ۱۲ سال مقاومت و ایستادگی در میدان منطق و مذاکره توانستند عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشند.

وی افزود: دیپلمات‌ها ، فرزندان رشید وقهرمان شما در برابر شش قدرت بزرگ و جهانی به پیروزی تاریخی دست یافتند و چه کسی فکر می‌کرد در حالی که همه‌ی قدرت‌ها می‌گفتند ایران نباید انرژی هسته‌ای داشته باشد شما ملت با مقاومت و ایستادگی‌تان جهان را در برابر ایران تسلیم کردید.

رئیس جمهور با بیان این که از انرژی هسته‌ای مهمتر انرژی ملت بزرگ ایران است گفت: شما ملت با قهرمانی و انرژی بی‌پایان و ایستادگی‌تان توانستید کاری کنید که امروز قدرت‌ بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می‌کند که ایران تسلیم ناپذیر خواهد بود. این که وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنای آمریکا به صراحت می‌گوید ایرانیان را تهدید نکنید به این معنی است که ملت شجاع وقهرمان ایران در تمام مصاف‌ها از روز اول تا امروز همواره با اتکا به خداوند در برابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع انسجام و وحدت در میان ملت ایران خاطر نشان کرد: ملت ایران بین شیعه و سنی فرق نمی‌گذارند. شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگر هستند. و ما برادر و برابریم. اگر کسی می‌خواهد بین شیعه و سنی فرق بگذارد خطا کرده و همچنین اگر کسی می‌خواهد بین کرد و فارس و ترک و بلوچ عرب فرقی بگذارد اشتباه کرده است.ما همه یک ملت هستیم و در برابر دشمنان دست واحدیم.

وی در ادامه کردستان را چشم بصیر و بینای ملت ایران دانست و گفت: شما امروز می‌بینید که با همت، ایستادگی، و مقاومتتان به حول و قوه‌ی الهی ایران ما امن‌ترین و با ثبات ترین کشور در تمام منطقه است و ملت ایران نه تنها از کردستانش حفاظت می‌کند، بلکه از بغداد و اربیل هم حفاظت می‌کند.

روحانی ادامه داد: اگر دولت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و مقاومین این سرزمین و دلاوران ایران نبودند امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود، اما ملت ایران پشتیبان همه ملت‌های مظلوم است و ما همانطور که از سنندج دفاع می‌کنیم از دهوت و اربیل سلیمانیه، و حتی در تمام منطقه هر سرزمینی که بخواهد مورد تجاوز قرار بگیرد از آن مظلوم دفاع خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین اظهار کرد:‌ به حول و قوه الهی عراق و تمام منطقه‌مان رااز تروریست‌ها با وحدت و انسجام پاک خواهیم کرد. ماملت بزرگی هستیم که نشان دادیم پیچیده‌ترین و مهمترین مساله سیاسی جهان یعنی موضوع هسته‌ای را پای میز مذاکره حل و فصل کرده‌ایم. بنابراین قادریم سایر مسائل را هم در منطقه وجهان پای میز مذاکره حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه ما امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که به همه دنیا گفته‌ایم با فشار و تهدید و تحریم نمی‌توانید ملت ایران را تسلیم کنید اظهار کرد: با این وجود جهان در برابر خواست و عظمت و ایستادگی ملت ایران یک بار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد.

رئیس جمهور اضافه کرد: در ادامه راه به خاطر وحدت ملت‌مان ، هدایت رهبر معظم انقلابمان، به خوبی راه را ادامه خواهیم داد البته طرف مقابل متاسفانه در سرزمین خود مشکلات فراوان دارد و به خاطر این مشکلات فراوان است که گاهی در برابر این حرف ها دچار لغزش‌ها و خطاهای نابه جا می‌شود.

روحانی با خطاب قرار دادن دولت آمریکا اظهار کرد:‌من به مسئولین دولت آمریکا و سیاسیون این دولت می‌گویم که تصمیم بگیرید در اتاق سیاسی‌تان خانه تکانی کنید. پایه‌های آن میزی که از او حرف می‌زنید در هم شکسته است .

وی تاکید کرد‌: همه جهانیان بدانند یک راه بیشتر وجود ندارد و آن احترام، تکریم و تواضع و فروتنی در برابر ملت بزرگ ایران و حرف حق است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان این که ۳۴۳ میلیارد تومان بودجه برای راههای اصلی و فرعی استان کردستان اختصاص داده شده است گفت: برای ساخت باند دوم راه میاندوآب – کرمانشاه، ۲۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی می شود.همچنین باند دوم راه همدان سنندج با اختصاص ۲۱ میلیارد تومان تکمیل می‌شود. در هیات دولت نیز تصمیم گرفته‌ایم گردنه صلوات آباد به بخش خصوصی واگذار شود. برای تکمیل راه سنندج به مریوان صد میلیارد تومان و برای تکمیل ۴۵۰ کیلومتر راههای روستایی نیز بودجه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان به دنبال حل مشکل آب کشاروزی استان است تصریح کرد: ۱۱ سد جدید در دست اجرا داریم که اکثر آنها در مراحل انتهای کار خود هستند و با اختصاص منابع از صندوق توسعه ملی ۷ سد طی امسال و سال بعد به بهره‌برداری می‌رسد. شبکه‌های آبیاری و زهکشی سه سد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.آبرسانی به شهرهای مختلف از همین سدها انجام می‌شود و امروز نیز آبرسانی به سنندج نیز آغاز می‌شود.

روحانی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به این که ۴۶ میلیارد تومان برای تاسیسات فاضلاب شهرهای استان کردستان در نظر گرفته شده است افزود: در کشور طرح‌های تاسیسات فاضلاب ۴۲ درصد اجرا شده اما در کردستان ۹۲ درصد اجرا شده‌ است.

رئیس جمهور با بیان این که ظرفیت برق استان کردستان دو برابر مصرف این استان بوده و بنابراین برق استان در سایر استان‌ها و همچنین کشور عراق صادر می‌شود گفت: بنا داریم نیروگاه برق آبی را افتتاح کنیم تا نیمه سال ۹۵ نیروگاه برق آبی داریان با ۲۱۰ مگاوات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به این که در سالهای گذشته ۲۰ هزار هکتار طرح در اراضی شیب‌دار با کمک بخش خصوصی اجرایی شده است افزود:‌ امسال و سال بعد نیز ۶ هزار هکتار دیگر عملیاتی می‌شود. همچنین آبیاری تحت فشار هم ادامه می‌یابد تا از طریق اجرای این طرح‌ها مشکل بیکاری استان تا حدودی حل شود.

روحانی با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش سلامت نیز گفت: با ۲۰ میلیارد تومان اختصاص اعتبار بیمارستان سقز تکمیل می‌شود. ساخت بیمارستان مریون نیز آغاز شده و بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی هم تکمیل می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: ده میلیارد تومان برای ورزشگاه‌های استان، ۱۰ میلیارد تومان برای منابع طبیعی و دانشگاه صنعت و معدن و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای زیر ساختهای گردشگری استان درنظر گرفته شده است. در سال ۹۴ و ۹۵ ، ۹ پروژه به ارزش ۹۵ میلیارد تومان از طریق تسهیلات و بخش خصوصی ارسال می‌شود.

روحانی در پایان با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش صنعت و معدن گفت:‌ برای استان کردستان اجرای ۳۱ طرح و پروژه با اعتبار ۸۸۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که این طرح‌ها در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا