ورزشی

پشت پرده حذف بهترین لیبروی جهان از تیم ملی والیبال/ ظلم درحق ظریف

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین فرهاد ظریف در نیمه‌های دور رفت مرحله گروهی لیگ جهانی والیبال به یکباره تیم ملی را ترک کرد و دیگری خبری از او در جمع شاگردان کواچ نیست. روزی که او از لهستان به تهران بازگردانده شد مصدومیت دست و ادامه مراحل درمانی در ایران علت این تصمیم اعلام شد. اما به نظر می رسد ماجرای دیگری در پس آن نهفته است.

اسلوبودان کواچ در دور برگشت لیگ جهانی به مهدی مرندی اعتماد کرد تا کاملا شرایط برای کنار گذاشته شدن بهترین لیبروی جهان مهیا شود. ظریف دیگر در تیم ملی جایی نداشت. هیچکس از او سراغی نگرفت. حتی روزهایی که همه از والیبال حرف می زدند و مسئولان فدراسیون و تیم ملی روی ابرها سیر می کردند هم نامی از ظریف به میان نمی آمد.

لیگ جهانی پایان یافت. تیم ملی به استراحت رفت و لیست جدید برای حضور در جام واگنر، سفر به روسیه و در نهایت جام جهانی ژاپن اعلام شد. کواچ نام ظریف را در فهرست مدعوین تیم ملی قرار نداده و خوش خبر در بیان علت این تصمیم مدعی شده ظریف باید خود را در لیگ ثابت کند تا بار دیگر به تیم ملی دعوت شود.

اظهار نظر سرپرست تیم ملی تعجب آور یا تا حدی توهین به ظریف است. بازیکنی که تا همین چند هفته پیش در تیم ملی حضور داشت و عنوان شده بود که مصدوم است باید در لیگ خود را ثابت کند؟ کدام لیگ؟ آیا پیش از جام جهانی لیگی در کار است؟ آیا ظریف بازیکنی جوان و ناشناخته است یا بهترین لیبروی جهان در دوره ولاسکو؟

فرهاد ظریف در آخرین اظهارنظری که داشت تاکید کرد هیچ مشکل غیر فنی را با کسی در اردوی تیم ملی ایجاد نکرده و از این اتفاق شوکه شده است. وی حتی عنوان کرده به اردوی تیم ملی رفته اما پاسخ روشنی را دریافت نکرده است.

ظریف دلخور و دل شکسته از رفتارهایی است که با وی صورت می گیرد. او به دو سال پیش بازی می گردد و می گوید: من که دو ‌سال قبل خداحافظی کردم. آقایان نگذاشتند بروم و حالا مرا از تیم‌ ملی بیرون انداختند. دیگر خداحافظی کردن من از تیم‌ ملی مسخره است. فکر نمی‌کنم راهی برای بازگشت باشد اما من هم خداحافظی‌ام را کرده‌ام و نمی‌خواهم با احساسات مردم بازی کنم. همان موقع مرد و مردانه گفتم می‌روم اما از آقایان می‌پرسم که چرا دنبال من آمدید؟ شما که می‌خواستید مرا از تیم‌ملی بیرون کنید، چرا التماس کردید که برگردم؟

آنچه مسلم است اتفاقاتی است که در اردوی تیم ملی رخ داده که به یکباره ظریف از فهرست تیم ملی حذف شده است و بدتر اینکه مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی هم در این باره به وضوح صحبت نمی کنند تا دست کم جلوی شایعات گرفته شود و آبروی ظریف که سال ها برای تیم ملی زحمت کشید، حفظ شود.

فرهاد ظریف

هیچ کدام از اهالی والیبال از یاد نمی برند که چگونه سران فدراسیون با خواهش فراوان ظریف را به تیم ملی بازگرداندند و حالا که تیم ملی لیبروی تازه ای پیدا کرده است با این بازیکن چه رفتاری دارند. حتی اگر ظریف مرتکب اشتباهی شده باشد هم با آن هم اعتبار و سابقه و افتخار آفرینی برای ایران نباید با او اینگونه رفتار شود.

متاسفانه رفتار فدراسیونی ها به خاطر نتایجی که تیم ملی گرفته است با گذشته کاملا فرق کرده و خود را در جایگاهی می بینند که هیچکس نباید از آنها یا تیم ملی و کادر فنی آن انتقاد کند. اگرچه به ظاهر این جمله سنتی که «ما با انتقادهای سازنده و منطقی مشکلی نداریم» از سوی فدراسیونی ها بارها شنیده شده ولی در عمل شاهد آن هستیم که در مواجه با هر انتقادی واکنش تندی نشان می دهند و  خود را در مقامی می بینند که کسی نباید عملکرد آنها را زیر سوال ببرد.

اتفاقی که برای ظریف و حتی نادی در هفته های اخیر رخ داده باعث تاسف اهالی والیبال شده است و ای کاش مسئولان فدراسیون والیبال در رفتار خود تجدید نظر کنند و با ستاره های تیم ملی رفتار بهتری را پیشه کنند نه اینکه زمانی که به آنها نیاز دارند با خواهش و تمنا آنها را به تیم ملی بازگردانند و زمانی که به اهداف خود رسیدند دیگر توجهی به آنها نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا