شورای شهر

واکنش رئیس سازمان امداد و نجات به سخنان یک عضو شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ناصر چرخ‌ساز، به سخنان طلایی عضو شورای شهر تهران پاسخ داد.

پیش از این مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس بعد از بازدید از محل وقوع سیلاب گفته بود که مدیر دیده اما امدادرسانی ندیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات در واکنش به این سخنان گفت: در جواب آقای طلایی باید بگویم جمعیت هلال احمر از لحظه‌ای که از وقوع حادثه اطلاع یافت تا هم اکنون در محل وقوع سیلاب حاضر است.

وی افزود: امدادگران ما در چهار استان تهران، البرز، قزوین و کردستان که سیلاب دارای خسارات بوده و ۶ استان دیگر از یکشنبه شب تا کنون حضور مستمر دارند و به امدادرسانی مشغول هستند.

چرخ‌ساز تاکید کرد: اینکه ایشان امدادرسانی ندیده به خاطر این است که بعد از گذشته ۳ روز از زمان وقوع حادثه تنها به یک منطقه رفته و یک نقطه را دیده است که این خود جای سوال دارد که چرا یک مدیر شهری بعد از گذشت این زمان از محل حادثه دیدن کرده است.

وی با بیان اینکه صحبت‌های این چنینی زحمات دوستان را به هدر می‌دهد، گفت: ما به محض اطلاع‌رسانی از ساعت ۱۰ شب به محل وقوع سیلاب رفته‌ایم و هنوز هم نیروهای ما آنجا هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات در پاسخ به این سوال که آیا هشدار دادن نسبت به وقوع حادثه از وظایف سازمان شما است، گفت: براساس قانون مدیریت بحران کشور کارگروهی به نام اطلاع‌رسانی وجود دارد که زیر نظر مدیریت بحران کار می‌کند و وظیفه اطلاع‌رسانی و هشدار را برعهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما در کنار کارگروه سیلاب تنها کارگروه امداد و نجات هستیم و یکی از ۱۴ کارگروه مدیریت بحران به شمار می‌رویم.

چرخ‌ساز بار دیگر بر فعال بودن امدادگران در حال حاضر در محل سیلاب تاکید کرد.

وی افزود: ایشان به عنوان یک مدیر شهری تهران تعداد کشته‌ها را ۱۵ نفر اعلام کرده در حالی که در تهران ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع نیز ۱۶ نفر در کشور جان باخته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات خطاب به این عضو شورای شهر، گفت: بهتر است ایشان اطلاعات‌شان را کامل کنند و زحمات دوستان را هدر ندهند.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانی، راهنمایی و رانندگی و اورژانس همزمان با امداد و نجات در محل حادثه حضور داشتند و همه مشغول کار بودند اما این دوستان در زمان وقوع حادثه کجا بودند.

چرخ‌ساز در پایان گفت: مطابق دستور فرمانداری منطقه میان آتش‌نشانی و امداد و نجات تقسیم کار شده و فکر می‌کنم آقای طلایی تنها منطقه تحت نظر آتش‌نشانی را آن هم بعد از ۳ روز بازدید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا