شورای شهر

شوراهای برتر کشور مشخص می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامرضا بصیری پور افزود: جلسات هماهنگی و مقدمات برگزاری این جشنواره با هدف شناسایی شوراهایی که عملکرد مناسب تری دارند در حال پیگیری است و قطعا این جشنواره ظرف سه تا چهار ماه آتی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: شوراهای برتر در چهار بخش روستا، بخش، شهر و شهرستان و بر اساس شاخص‌هایی چون خدمات‌رسانی، تعامل، انجام فعالیت‌های مطلوب و به موقع و… انتخاب می‌شوند. بی تردید ایجاد و تقویت انگیزه‌های فعالیت میان شوراها از اصلی ترین اهداف برگزاری این جشنواره است، شورای عالی استان‌ها تلاش دارد ارتباط صمیمانه‌ای بین شوراهای اسلامی کشور برقرار کند.

 

بصیری پور با اشاره به ظرفیت برجسته و قانونی شوراها در کشور تصریح کرد: بیش از ۶ اصل قانون اساسی در ارتباط با شوراها نگارش شده است. شوراها از پایگاه مردمی بالایی برخوردار هستند، اصول قانون اساسی که در ارتباط با شوراها است به درستی اجرا نشده و از حیث ساختاری مسیر شورا به جایی رسیده که اختیارات این پارلمان‌های محلی کاهش یابد.

 

بصیری‌پورادامه داد: شورای عالی استان‌ها تلاش دارد طرح‌های مناسب و تاثیر گذار را به مجلس ارائه کند تا گره‌های بزرگی از کار مردم و فعالیت شوراها و شهرداری باز شود. در این مسیر نیز حتما از ظرفیت های موجود در شوراهای سراسر کشور استفاده می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا